Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 23:55

Hej vännen..smygit upp å ska natta bloggen..jag vet..inte uppe å gå med feber å så...näe..ska inte det heller tänker ju bara skriva lite:-)


Tack för att du tagit hand om mig hela dan å kvällen..fast jag bara legat där i sängen..men det är väl ok tycker du, hihihi

Men allvar..du verkar lite nere..vad är det som har hänt?

Känner mig dum som bara sovit å inte märkt det...

Vill inte att du ska vara ledsen eller så..jag blir snart pigg...

Väck mig i morgon så ska jag gottgöra dig...

Puss å kram...Kom å lägg dig snart...


//Zaga-som-INTE-orkar-ryta



Av Zkrivaren - 10 mars 2008 22:15

Klockan går mot nästa dag, och tröttheten kommer smygande liksom många problem, som vill ha en lösning. Frågan är om jag är rätt person att lösa alla dessa. Tyvärr rör de flesta mig i en eller annan form, och det underlättar inte för mig.


Är det inte damer så är det hundar eller grannar eller annat. Kan det inte bli ett stopp nu? Så även jag hinner med att stanna upp och tänka, göra saker och ting rätt. Men akanske är det just det som är livet, det skall gå fort och ibland fel. Så att männskan gör fel och ångrar sig.

Livet är trots allt en komplicerad historia som vi lever i under en begränsad tid. Vissa av oss en kort tid, andra en väldigt lång tid. Ofta går de trevligaste människorna först, vilket är ett av mina bekymmer nu, att inte mista någon. Samtidigt skriker andra på min uppmärksamhet, något jag känner att jag inte har tid med. Ska ju tänka på mig själv också, fast behövs det? Ju mer jag sliter ju bättre trivs jag, men att mista närstående på något sätt, är inte vad jag vill.


Men nu kanske jag tar timeout från skrivandet och ger mig ut på en lång färd utan mål, utan att vara lätt att nå, bara se mig om och se vad det kan ge. Kanske en massa inlägg i bloggen, som skakar om och berör, eller ingenting, kanske det inte ens blir av.

Det enda som säkert blir av är sängen, den är trogen...än så länge, till skillnad mot människor.


Lev väl!


//Zkrivaren - som tänker...för mycket 

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 17:49

Passade på att ta mig en promenad på sena eftermiddagen i det fina njutbara vädret som varit. Satte på mig en vårjacka, något som fick effekt.


Men först var det jag som blev paff. När jag rundar ett gathörn skymt av ett bostadshus och skall över gatan, kommer en bil rullandes. Inget märkvärdigt i sig för bilar skall vara på gatorna, men den som satt i, kan ha varit en gammal bekant som jag inte träffat på många år, då under tragiska former. Vi hajade båda till, men föraren stannade inte, vilket är typiskt för personen ifråga.


Tog en snabbis, inte i, men väl förbi centrum och stötte på en ICA-anställd, som hade svårt att känna igen mig på grund av jackan.

Det är bara att konstatera att kläderna gör mannen.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 15:00

Nu går många och väntar p den stora finalen i Globen kommande helg. Det är ju musikunderhållning på hög nivå, jag skriver om. Det är melodifestivalen.

Efter en i mångas tycke idiotisk andra omgång, sållades många bort. Nordman blev en vinnarman, och kommer säkert att ge Perelli e match om att representera Sverige i världen, kanske han lyckas bättre än tvivlarna tror. Nordman har erfarehet  och kan gå långt, om han vinner finalen.

Men tillbaka kort till "Andra chansen" där det talas om Carola, som tog illa vid sig efter att ha förlorat. Detta är en normal reaktion, och hon kommer över den när distansen är rätt för henne. Personligen hoppas jag att hon kommer tillbka i nästa års uttagning, men kom då ihåg att tävla ensam, Carola! För ensam på scen är du svårslagen. Du är en vinnare när strålkastarna lyser upp dig.
Nordman är glad över att ha besegrat Carola, men glömmer att hon var tvingad att ha en partner den här gången. Hur hade de gått mot en ensam Carola? Men jag tar inte glädjenm från Norman, han kan ju representera Sverige i världen snart.

I Globen, dit bl a Nordman och Perelli kommer, och förmodligen blir de som slåss om segern, kommer meningarna att gå isär efter att vinnaren har korats. Precis som vanligt, år efter år. Frågan är vem av dem som representerar Sverige bäst i Eurovision Song Contest 2008?
Är det Perelli med sin kurviga kropp och glittrande ögon? Eller kommer en stadig kis i Nordman att tränga sig oförskämt före och knipa platsen? Att det sedan finns flera bidrag är idag ointressant, men i helgen när det smäller, då sitter 1-2 miljoner tittare och många kommer att rösta på....vem då?
Kanske blir det Linda Bentzing som ger järnet och vinner rösterna, det är inte omöjligt, så räkna inte bort henne.
Några som sist de var med, fick stora ord och hyllningar var BWO med Alexander Bard i spetsen. Nu är det tyst om dem, fast de är i finalen och går ut sist i fältet, något som kan gynna dem. Men även om de inte vinner, så är de vinnare ändå när deras musik säljer så pengarna rasslar in. Men räkna inte ut dem innan! De vill gärna vinna allt de deltar i.


//Zkrivarens tankar - nu i bloggen 

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 14:34

I fint soligt väder och stigande temperatur, då lägger sig denna katt på vägen och tar det lungt.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 13:27

Kurre, stor i käften och från storstan, flyttade ut på landet och till en veduppvärmd villa. När villan visade för Kurre var det inget som han inte kunde redan. Så när det förevisades med ved och allt, kunde naturligtvis Kurt det.

Han lyckades få tag i en vedleverantör, som kom med uppsägad ved, så han beställde 10 kubik på ett bräde, det skulle räcka ansåg han. Han staplade upp veden i något som liknade ett fallet hus i jordbävning, men Kurre, han kunde sånt, påstod han.

Sommar blev höst och det började kännas lite kyligt inomhus. Så Kurt gick ner i källaren, tog papper och småflis, som han antände. Han till och med lyckades på första försöket. Sedan fyllde han på med allt grövre och mer ved. När det var fullt gick han upp och glodde på TV. Svor efter några minuter över kylan.
- Fan i helvetet....vad kallt, sa han högt när han upptäckte det öppna fönstret, just som grannen gick förbi.
Han gick ner till källaren och tittade till. 50 grader och det brann friskt, så han slängde in björk och ek innan han åter gick upp.

Femton minuter senare började att dåna. Kurre trodde det var tåget utanför. Det passerade godståg ibland och de lät som fan, men den här gången slutade det inte att dundra. Kurre som blev förbannad kände på elementet...svinkallt. Han gick ner i källaren igen och blev rosenrasande. Fanskapet visade 120 grader i pannan och ändå ingen värme. Han öppnade luckan, inuti brann det rejält och han slängde in mer ek. Sedan såg han nåt han kom på man sagt. En liten knapp, som skulle vipas ner när temperaturen var vid 70. Han stängde luckan och insåg att hela pannan var på väg att smälla. Snabbt förde han ner brytaren och rusade upp och ut ur huset, allt annat än kaxig. Utanför tittade han på huset, mullret hördes och han började frysa...av rädsla och köld.

Snart tystnade mullret och Kurre vågade sig in igen, nu till en bostad som var jättevarm och god. Han hade lärt sig slå på ventilationen också, så hettan kunde spridas ut i huset.

En fantastisk upplevelse blev det för denna storstadsbo, som bor kvar i sin villa än idag, men inte så kaxig längre.

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 13:05

Dagens hundpromisar har flutit lugnt ut i skog och mark. Så lungt att en och annan bild kunde tas, något jag inte hunnit med att titta på ännu. Allt går i turbofart, utom hunden. Undantaget när hon skall ut.

Det fick grannen inse när han kom bärandes på dyrbar last, jycken kom farande och kollissionen var mycket millimeternära. Då hade jag fått gå till bolaget också, och han är dyr i drift.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 10 mars 2008 10:47

Mamman kommer hem från BB med fyrlingar. Då utbrister storasyster Ann-Sofie!
- Det är bäst att du och pappa börjar att ringa runt genast, för det blir nog värre att bli av med dom där än det var med kattungarna.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards