Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 23:31

å tittar på din mitt "hjärta" när du ligger där å vrider dig i sängen..visst känner du att jag är här..visst känner du att jag saknar dig som faan...


Varför måste det bli så här??

Vi har ju kunnat rida ut stormar förut...


Nu sitter jag i min lilla, kalla tomma lägenhet å längtar efter dig å Gina..vem ska jag gå nattliga promenader med?

Vem ska jag krypa intill å värma mig hos?


Det gör mig så ont att du tagit så illa vid dig av dessa skriverier..eller brist på skriverier..fattar dom inte hur illa dom gör dig..jag klarar mig alltid..brukar jag alltid säga till dig..men denna gången..näe..jag vet inte...


Vi var ju som ...

stranden och vattnet..

gungande i våran egen takt..

tills det blev stilla ..

å vi somnade i varandras armar...

När vi vaknade av att vågorna började röra på sig..

så föll vi snart in i dess behagliga rytm igen..


Nu har någon grävt en vallgrav mellan stranden å vattnet...

Mina tårar av saknad ..kanske kommer att fylla den vallgraven..

så jag kan få dig tillbaka....


God natt min älskling..

Tack för att du inte "bytt lås" till vårat bloggrum..

Kram

// Zaga-som kommer att gråta sig igenom hela natten


Av Zkrivaren - 6 mars 2008 23:12

...som väntar, ånyo i ensamhet. Tack så lite för det, men man får nog vara beredd på att det inte är slut...än. Jag har inte italienskt och norrlandsblod i mig utan anledningar, vilket jag kan bevisa!


Snälla söta Zaga, jag avgudar ju dig, och vill inte ha det så här. Tänk på allt...ja du gör som du vill förstås. :-(


Ligger nu ensam och tårfylld, tack för det!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 21:16

Efter en trevlig tid här, har vissa förstört den rejält genom sitt gnäll och lögner riktade företrädesvis mot min person, kanske är det ren avundsjuka, vad vet jag, men jag vet att två personer har lyckats i sina uppsåt att förstöra för andra.

Att jag skriver bra, det vet jag. Och det har många svårt med! Men genom fega lögnaktiga påhopp av den karaktär som gjorts. Detta kan komma att sluta utanför bloggen, om jag bestämmer mig för det.

Vissa borde inte skriva blogg, eller läsa andras om och när de inte kan eller vill förstå innebörden, ledtrådar och annat. Ren avundsjuka kan tyckas från dessa påhoppare.

Jag ställer mig undrande till vad för slags människa du är, som förstör inte bara en kul blogg, utan även vänskapen mellan två för dig främmande personer? Kanske du vill ha det så hemma och inte har det? Är det så jävla kul att förstöra för andra? Kan du inte ta text för den det är, skriv till författarinnan då, och skyll inte på massa fantasirika idéer från din sida om att jag är flera personer!!!

Det är också svagt att de som fått en skriven ursäkt inte ens kan acceptera den. Det säger en del om den personen.


Att det nu blir följder i någon form av detta kan inte uteslutas, och det kanske behövs så att olämpliga lögner inte ser dagens ljus mer och skadar fler! Tyvärr lär den svenska avundsjukan flöda vidare allt för länge.


Till dig som fattar och som även givit fina kommentarer på olika sätt vill jag tacka varmt och uppriktigt ärligt. Att få möjligheten att "lära känna" dig så här har varit jättekul, och hade kunnat bli roligare på sikt kanske.


Och Zaga, min favorit, du har varit allt och är allt, oavsett lögnerna här, men dessa har ett pris, ett stort sådant, och jag hade hoppats på att illvilliga påhopp inte skulle kunna förstöra det vi hade, men det gjorde det. Allt vi har gått igenom tillsammans under en lång tid har förstörts av företrädesvis en person, som du "hackade" på, något den personen inte kunde ta, utan måste angripa med lögn, som i förlängningen även förstörde mellan oss. Det känns nog bra hos den som gör så, för att förstå krävs det lite mera när det gäller bloggar. Och nu kommer personen upp före oss i alla listor också, märkligt att jag känner igen det, och Zaga, visstkänner du igen det också?

Saknaden av dig Zaga, kommer att bli tufft och det kommer gå åt helvete på ren svenska, men dig glömmer jag aldrig, i resten av det här livet, men bloggen glömmer jag gärna, åtminstone för tillfället. Andra får ta vid.


Till er andra besökare, med eller utan kommentarer lagda här, önskar jag en trevlig fortsättning, men tänk på att inte avsiktligt grovt skada någon och acceptera en ursäkt om den är uppriktigt menad.


//Zkrivaren - som känner sig som väckarklockan

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 20:19

på att hela tiden behöva försvara att jag finns..att det är jag som skriver...att behöva stå ut med sura människor...att inte få skriva som jag vill...ärligt talat så skiter jag i om ni blir sura...är ni så småaktiga så fortsätt att vara sådana då!!!!!


Glöm inte att kliva in här lika mycket som ni gjort innan jag kom hit!!


Nu har ni (för tillfället ) fått mig att tröttna på detta med bloggeriet...

Zacke..hjärtat..jag finns kvar..för dig..men inte här på ett tag...


Hoppas nu att dina "vänner" håller vad dom lovat..


Kramar till er som har varit inne å läst utan att bli arga..


Kramis till dig med hjärtat..


Kommer nog att kika in nån gång ibland..

men just nu vill jag bara vara ifred...


Zaga-som kommer fortsätta RYTA..på dom som förtjänar det!!!



Av Zkrivaren - 6 mars 2008 17:11

En bild från kampen idag. Notera svansföringen på Grand Danoisen, om du ser svansen. Foto: Zkrivaren


Idag istråklande solsken och 10 grader varmt gick årests första match för hundar av stapeln.

I ringens ena hörnet fanns min schäfertik Gina, 12 år och 33 kilo tung.

I den andra hörnan en fin Grand Danois, 15 månader ung och endast 55 kilo tung.


Rond 1, blir en avvaktande rond, där de känner på varandra. Min, som nyss slutat löpa, är väldigt intressant för motståndaren, åtminstone den bakre delen. Ronden slutar oavgjort.


Rond 2, blir det mer fart i och GD tar ledningen med 1-0 genom en vänsterjabb som träffar och schäfern backar. Men ger igen genom att ducka för nästa sving och få en noskontakt med en intim del. Kort därefter träffas hon rejält av en högertass och går ner för räkning till fem.


Rond 3, blir en avgörandes rond. Schäfern ger allt, men räcker inte till. Hon får akta sig för både högerjabbar och vänstertassar, samtidigt som GD:n har större räckvidd att nå fram. Då får sekonden, det vill säga undertecknad, en snyting av misstag. Den träffar nästan fel huvud och sekonden tar räkning. Efter återställelse skall straff utmätas mot GD för missen, och det innebär att schäfern tilldöms ett poäng och intim undersökning.

Matchen slutar oavgjort 2-2.


För säkerhets skull ska jag tydligt meddela att detta var ingen arrangerad händelse, utan lek hundar emellan.

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 16:10

En gammal, skrynklig dam klev in på en av de allra finaste bankerna. Hon gick fram till kassan och slängde upp en turkoslila bag fylld med 2 miljoner kronor i vikta 100-lappar. Kassörskan stirrade häpet på den turkoslila bagen.
- Jag vill göra en liten insättning under förutsättning att jag får tala med bankdirektören! sa den gamla skrynkliga damen.
Bankkassörskan försvann iväg och efter ett tag fick den gamla skrynkliga damen komma in på bankdirektörens kontor. Bankdirektören tittade först på den gamla skrynkliga damen och sedan på bagen.
- Varifrån har ni fått så mycket pengar?
- Jag har vunnit dem på en vadslagning! sa den gamla skrynkliga damen.
- Vadslagning!?
- Vadslagning är min största hobby! sa den gamla skrynkliga damen. Som sagt... Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga!
- Förlåt, vad sa ni? sa han förvånat.
- Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga! upprepade den gamla skrynkliga damen.
- Fyrkantiga? Du menar att mina... kulor skulle vara fyrkantiga?
- En halv miljon på att de är fyrkantiga! sa den gamla skrynkliga damen självsäkert.
Bankdirektören var chockad. Var detta ett skämt? Om detta var en seriös vadslagning så var ju saken biff! En halv miljon i fickan så där rakt av bara... Tveksamt frågade han den gamla skrynkliga damen:
- Hur vet jag att detta är en seriös vadslagning?
- Jag kommer att ta med mig en advokat i morgon klockan tio för att regelrätt kontrollera formen på dina sädeskulor. Om de inte är fyrkantiga så erhåller du en halv miljon kronor kontant. Om de är fyrkantiga så sätter du in en halv miljon på mitt bankkonto.
Bankdirektören var stum. I vilket fall som helst så var han bergsäker på sin sak - hans kulor var inte fyrkantiga, möjligtvis lite håriga men absolut inte fyrkantiga. Det här kunde bara inte gå fel!
- Okej! Jag sätter emot!
Den gamla skrynkliga damen log brett, sträckte fram näven och sa:
- Då ses vi i morgon klockan 10.00
Dagen efter vaknade bankdirektören tidigt. Det första han gjorde var att naken ställa sig framför spegeln för att en sista gång kontrollera kulorna. Snabbt kunde han, innan han drog på sig byxorna, konstatera att kulorna inte visade ens den minsta tendens till att vara fyrkantiga. Prick klockan 10.00 anlände den gamla skrynkliga damen och en advokat till bankdirektörens kontor. Den gamla skrynkliga damen, bankdirektören och advokaten såg alla tre mycket nöjda ut. Efter diverse artighetsfloskler sade den gamla skrynkliga damen till sist:
- Dra ner byxorna!
- Jaså, det är dags nu... svarade bankdirektören.
Bankdirektören knäppte upp knapparna och drog ned gylfen för att sedan dra ned byxor och kalsonger. Ogenerat stod nu bankdirektören där med hela härligheten blottad. Den gamla skrynkliga damen studerade nu bankdirektörens kulor på avstånd från alla möjliga håll, häpet iakttagen av advokaten.
- De ser inte fyrkantiga ut, men för att vara på den säkra sidan så måste jag få känna med handen, sa den gamla skrynkliga damen.
- Go ahead! svarade bankdirektören självsäkert.
Försiktigt placerade den gamla skrynkliga damen handen runt bankdirektörens kulor. I samma stund började advokaten att dunka sitt huvud mot väggen och skrika:
- Åh NEJ, NEJ, NEJ!
Bankdirektören stirrade förvånat på advokaten.
- Vad har det tagit åt honom? frågade han den gamla skrynkliga damen.
Den gamla skrynkliga damen släppte kulorna och svarade bankdirektören:
- Jag slog vad om en miljon med advokaten att jag före klockan 10.30 skulle ha bankdirektörens kulor i min hand!

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 16:00

...skulle ta och tillverka några småttingar också? Fast då måste väl vi först göra en film av själva tillverkningsprocessen, senare en film om barnafödande, och slutligen ett par familjebilder och inscannade skriftliga bevis, för att en o annan skall tro på det. Pust...och så säger de att det är jobbigt med småbarn. Men jag kan säga att det är betydligt värre att skriva om dem i en blogg här.


//Zkrivaren...som är på ett irriterat humör. 

Av Zkrivaren - 6 mars 2008 15:40

Knappt hann jag stänga ner förrän telefonen ringer, det är Zaga, som ryter så örat är rött. Hon undrade om hundmaten, var köpt. Och naturligtvis var den det, inte sk hon behöva släpa hem tolv kilo hundmat.


Jag fick förresten en förfrågan om vi kunde tänka oss ta över en klädesaffär idag. Ägaren ett äldre par, mycket trevliga, stoppade mig idag och ställde frågan. De tyckte jag hade bra koll på allt, och ville gärna se affären kvar på orten. Själva känner de att de inte riktigt orkar med det längre och behöver gå ner i tid så att säga. Något som kan vara svårt med egen rörelse. De vill inte anställa någon så att därför frågade mig. Eftersom jag har kunskaperna är det en kul utmaning att sälja kläder igen. Det finns möjighet med affären. Och utveckla den också. Hmmm.

Nåja Zaga, skall säga sitt, och vi har en flytt också att tänka på.


Tyvärr hann jag inte säga något åt henne i telefonen om affärsidén, hon slängde som vanligt på luren, stressad med kaffekoppen i ena handen, den andra över tangentbordet och headsetet på skallen, svarandes i telefonen, skrivandes på datorn och fråga kollegor...samtidigt helst.

Det kallas effektivitet!


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards