Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 23:12

Ja, nu är det officiellt, jag är inte längre ensam och lessen. Jag har fått ett fast sällskap, kan jag mycket stolt meddela dig läsare. Och du kommer att märka det snabbt, att jag har växlat blogg, och fått en toppenpartner som skall skriva här i bloggen, läs och njut!

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 22:58

... är människor, men vad är bloggare?


En del menar att det är varelser som gömmer sig bakom anonymiteten och attackerar när det känns bra. Deras egna alster är inget värt, eller är det värt något?

Jag fick i mig en skopa vid ett tillfälle, som idag väcktes till liv på ett intressant och överraskande sätt. Man sa att jag skrev bra, sedan var det tvärtom, gallan kom forsande ur en utsliten kropp.

Det visar nog på att vi som skriver och bloggar är bara människor, eller är det ett och annat spöke också? Kanske en trollpacka?


lev väl!

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 22:02

Problemen kvarstår på msn, hotmejl, Skype och relaterade program, som ibland inte kan nås alls. Webmessenger är ett alternativ i lågbudgetsform, men det fungerar åtminstone. Värre med Hotmail, varifrån jag nu försöker styra bort mejlen, och just idag har det kommit lika mycket som under en normal månad. Stön.

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 18:07

Isuzu Rodeo och Nissan Navaro, är bilarna man inte skall köpa om man vill åka säkert. Detta om man skall tro det krocktest av Euro NCAP, som bilarna genomgått. Nissan, som annars har säkrare bilar i sitt stall, fick en överkorsad stjärna, det absolut sämsta betyget en bil akn få. Isuzun fick en överstruken och en inte överstruken stjärna, vilket i sig är dåligt. Detta innebär att vid en krock är det stor risk för svåra personskador i dessa fordon. För allas säkerhet uppmanar jag att inte köpa dessa bilar förrän säkrare modeller finns på marknaden.

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 17:54

Efter hundens alla turer i blås- och regntidens tecken, var det dags för att handla upp mat. Inte för det blir mycket, men lite till magen blir det ändå.


Tog ICA fastän kortläsaren nobbade kortet för några dagar sedan, och gårdagen då min sedel inte dög. Precis före smet en snygging in och jag fick nästan ett huvud i kläm. Efter att nästan rivit ingången i min iver att komma in, tog jag min tid runt i butiken och upptäckte att ännu var hyllorna tomma på många ställen, men mina saker fanns.


I kön till kassan stod en mycket trevlig dam i sina bästa år och med glimten i ögat. Och med en leende röd mun. Våra saker kom lite huller om buller av nån anledning, som dock reddes ut. Värre blev det bakom eftersom klanten till karl inte lagt en pinne emellan varorna, men en rådig kassörska såg till att det gick bra varvid följande sas:

- Det är väl inte dina varor?

- Nej, svarade jag, det räcker med det lilla du slagit in.

- Räcker det inte får du komma tillbaka, replikerade kassörskan.

- Det vet du väl att jag gör!

- Vad?, frågade hon och tappade hakan.

Jag upprepade svaret och hon log. Damen framför bjöd på ett jätteleende och en flirt, och klanten bakom kunde inte hålla munnen i styr.


Så dagens prat var därmed givet.

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 14:11

Det kom ett telefonsamtal till mig för en stund sedan, en vän berättade att det gick inte att nå msn eller hotmail.com det var stopp.

Jag har prövat och kom in med problem, loggade ut och nu går det inte att komma in igen, lika illa på hotmail.com. Och ingen information har jag hittat om vad som har hänt. Det känns allt annat än kul, då jag använder systemen dagligen.


Nu börjar det sakta att komma igång igen och  msn, hotmail, skype m.m kommer sakta åter.

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 13:17

...tuuuut.....tuuuut.....tuu… klick

Hej. Välkommen till Psykhimlen.

Om du är tvångmässig, tryck 1 om och om igen.

Om du är underordnad, be någon att trycka 2.

Om du har flera personligheter, tryck 3, 4, 5 och 6.

Om du är paranoid, kan du enbart låta luren ligga av. Vi vet vem du är och vad du vill och kommer att söka upp dig inom den närmsta timmen.

Om du är schizofren kan du bara lyssna på den lilla rösten i ditt huvud som kommer att säga vilket nummer du ska trycka på.

Om du är mano-depressiv kvittar det vilket nummer du trycker på. Ingen kommer att svara ändå.

Av Zkrivaren - 26 februari 2008 10:19

Det verkar som om blåstiden har givit sig av och släppt fram regntiden. Nu undrar jag försiktigt när kommer soltiden? Vi behöver sol och värmen nu, i synnerhet efter att vi har stått ut med blåstiden i hopp om att molnen skulle blåsa bort.


Idag har Torgny och Torkel namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards