Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 23:22

Nu lockar sängen och ögonen säger mig att det är tungt att vara öppna nu, så jag får väl lyda dem, den här gången.

Har suttit och pratat i telefonen en stund och chattat lite, men nu ska jag snarka.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 20:58

Med tanke på tidigare inlägg och smhi:s beslutsamhetsångest över årstiderna, ser det ut som om den femte årstiden Gråzon, som bl a varit i Göteborg idag, kommer att övergå i vår under kommande helg.

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 14:50

Nu har smhi lyckats, de har lagt till en ny årstid, en årstid som inte liknar någon annan, inte ens till namnet. Den heter "Gråzon" för den platsar inte någonstans i deras definitioner över årstider. Och just nu är det "gråzon" i södra Sverige.

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 14:45

Dagens hundtur blev en irriterad slutfas, då vi möter en liten terrier, som skall mopsa upp sig mot min schäfer. Matte, en standin på 60+, skriker på hjälp. Hon kan inte hålla hunden, som hon inte törs låta hälsa för det är inte hennes hund.

Min personliga uppfattning är att hon inte är rätt person att gå ut med hunden, då hon hade problem att inte falla när hunden drog.

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 14:35

Var jag än är, på msn eller hotmail eller... så får jag en enda jädra reklam i nyllet. Kikki Danielsson, som undrar om jag vill köpa hennes bröllopsklänning på Tradera.


Till Kikki kan jag bara meddela att jag har inte samma behov som du att ikläda mig en bröllopsklänning, det har visst med att göra att jag är ditt motsatta kön, så sluta att terrorisera mig med reklamen, tack. 

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 11:02

Medelålders man klagar hos doktorn över att han sover dåligt.
- Jag bara drömmer hela tiden att jag spelar center i AIK och vi har match varenda natt och sen är jag dödstrött när jag vaknar.
- Tja, sa doktorn, ta en liten whisky i kväll när du lägger dig så kopplar du av och sover gott ska du se.
- Whisky, doktorn är tokig, i natt har vi ju bortamatch mot Örgryte!

Av Zkrivaren - 20 februari 2008 10:25

Det är onsdag morgon, klockan är knappt 07 när jag vaknar och knappt kan röra mig. Ryggen smärtar rejält och är stel som en stålbalk. Det tar mig flera minuter att gå grån sovrum till kök, som vanligtvis avverkas på några sekunder. I med tabletter och tillbaka till sängen. Ligga och slappna av. Lättare sagt än gjort innan tabletterna börjar verka. Nu kan jag röra mig hyfsat igen.


Idag har Vivianne namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards