Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 22:38

Du sa att du skulle komma.

Jag väntade.

Och väntade.

Men du kom inte.

Jag blev sårad och tårögd.

Du veknade.

En dag kom du.

Vi älskade som bara vi kunde.

Sedan kom vi till en ny nivå.

En nivå som sammanförde två till en.

Livet ut.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 21:28

Det är konstigt att bilder man tittar på som ser bra ut inte går att ladda upp på korrekt sätt.

Jag har försökt att koppla av och lyssna till klassisk musik av och med Sten-Erik Moberg, känns lite stabilare och jag återkommer senare med fler inlägg.

Hej

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 16:15

...skrek jag nästan när jag kom i centrum på väg hem. Det var ju en toppensnäcka som jag väl kände, och som känner mig. Lagom lång, rätta figuren, empatin, humorn och inte minst humör och ärlighet.

Men något var väldigt fel, för hon slutar sitt arbete senare och arbetsplatsen ligger många mil bort. Och mycket riktigt, det var en kopia av denna fina människa. Undrar om det innebär att originalet snart kommer? 

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 15:13

Det är mulet och trist ute, men värmen håller i sig. Liksom min nedåtgående spiral, som dock har bromsats upp en hel del tack vare medmänniskor med empati, inte minst här på bloggen. Till alla er säger jag tack! Men faran är inte över ännu, flera faktorer måste fungera innan jag kan säga att jag slipper dessa problem. Undrar om det blir så någon gång.



Av Zkrivaren - 19 februari 2008 12:20

Jag är inne i den nedåtgående spiralen, det märks i allt jag gör och tänker göra, bara motgångar. Till och med telefonsamtalen är jobbiga. Och bloggen känns tung och prestationsfylld.


Nä, det går åt fel håll! 

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 11:27

En norrman ringer till sin svenske vän tidigt en måndag morgon och säger:
- Var snäll och hjälp mig med mitt nya pussel som jag har köpt. Det är verkligen svårt. Jag vet inte ens hur jag ska börja...
Svensken frågar:
- Vad ska pusslet föreställa?
- Tja, bilden på kartongen visar en tiger, så det måste ju vara det.
Svensken går hem till norrmannen och sätter sig vid köksbordet där norrmannen har spridit ut innehållet i kartongen.
- För det första, säger han, jag kommer aldrig kunna få ihop det här till en tiger, och för det andra så föreslår jag att du tar en kopp starkt kaffe och lägger tillbaka alla Kelloggs Frosties i kartongen igen.

Av Zkrivaren - 19 februari 2008 09:11

Det är minusgrad ute fortfarande. Men solen skiner och man får vara tacksam för det lilla. Så ta vara på solskenet om du kan och var ute, det ska jag.


Idag har Gabriella och Ella namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards