Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 22:03

Tack o lov för det. En måndag som var så fin i början blev sämre med tiden och med den jag, så nu nattar jag bloggen och beger mig med sorgsna ögon till en annan plats och är orolig i kroppen. Och det beror inte på häxkonster:-)


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 16:47

På hemvägen tog jag mig modet att gå in på ICA för att bl a köpa hem lite toapapper, som de höjt priset på. Undrar när de hände? Fick även två par kallingar till bra pris. Så nu kan de trasiga få vila sig några dagar.

I kassan två trevliga kassörskor från början, men snart avvek en och kvar blev tjejen som kan köra bil, som jag cyklar. Lika förtjusande snygg, charmig och trevlig som vanligt, jag lika blyg och kumpig som van...nja det skriver jag inte. Men visst klantade jag mig igen. Drog kortet i kortläsaren och lade tillbaka det. Då sa hon vänligt att jag måste trycka på knappen "ok", vilket jag normalt brukar göra. Men nu hade jag annat som stal mitt intresse. Undrar om jag inte glömde något ändå..?

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 16:20

Nu har jag gjort bort mig rejält idag. Jag kommer säkert att svartmålas och kokas levande i en häxkittel, om jag inte binds fast på en kvast och flygs till nästa universum.

Varför? Jo, jag skrev ett mejl via hotmail och det på engelska. När jag var klar och skulle bifoga en bild, försvann allt! Jag blev rosenrasande och sa vad jag tycker om microsoft och Gates. Svavelosande moln gick upp i skyn, och skymmer nu solen för "vår" trollpacka.


Förlåt mig trollpackan, det var inte min mening!


En fasansfull tanke slog mig i bestraffningens tecken. Trollpackor kan ju få kvastar att stå perfekt överallt, tänk om de får andra detaljer att stå och tar tillfället i akt..? Nåd, jag ber om nåd!

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 14:43

Våren har kommit.

Till en liten del av Sverige, men visst är det härligt nu när dagarna blir längre, temperaturen stiger, inte bara i mig, utan utomhus. Och solen skiner, ingen vind att tala om. Det kunde vara så härligt. Men det finns alltid nackdelar, även här, men dessa skriver jag inte om i denna stund av glädje.

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 14:28

Socialborgarrådet Ulf Kristersson (m) är ingen vanlig svensk, han är moderat. Han är borgarråd. Han står över sina väljare.

Förra året flög han Stockholm-Kina fram och åter och det var inte en gång, det var skytteltrafik och därmed bidrog han till ett utsläpp på nära 19 ton koldioxid.


Detta är han inte enam om. Hans partibröder och  dito systrar samt övriga politiker oavsett färg, bidrar till utsläppen, som de kräver av oss, siina väljare, att minska. Och de utpressar en stor del av sina väljare genom att kraftigt höja skatten på bensin och diesel, med motiveringen att utsläppen måste minska.


Bästa politiker i Sverige, detta är dubbelmoral på högsta nivå! 

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 11:26

Lilla Pelle kom gråtande fram till sin storasyster.
- Vad har hänt? frågade hon.
- Det var en stor kille som slängde min smörgås i poolen, svarar han.
- Var det med flit?
- Nej de var med ost.


*****


  Stig kommer hem med stinkande och smutsiga kläder.
- Varför är du så smutsig? säger hans mamma.
- Jag trilla omkull i gräset, säger Stig.
- Men sådär ser väl inte gräs ut! säger mamman.
- Det är sånt gräs som korna redan ätit, säger Stig.

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 10:59

Vad livet ändå kn vara skkönt, i synnerhet när solen har kommit fram och skiner från sin himmel. Den ger mig kraft att orka genom denna lite trötta dag och den ger växterna nya hopp.


Idag har Frida och Fritiof namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 18 februari 2008 00:41

Innan jag visste ordet av flög tiden iväg med trevligt sällskap, med vilken det började med datorer och övergick till foto och tillbehör. En kort stund blev 10 timmar, ur vilket något förhoppningsvist fötts, något som för något gott med sig.


Nu ska jag dock sova!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards