Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 22:43

Så var det kväll igen och jag tog en repa på cykeln. Plötsligt stod jag på scenen och ljuset flödade över mig. Men vänta nu...jag sitter ju på cykeln och åkte av vägen ut i bushen. Allt orsakat av en väktarbil med åtta helljus i ansiktet på mig.

Upp på vägen igen med några osande tankar om väktare och bilar, sedan in i staketet eftersom synen inte var den bästa. Jag vände hem igen.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 18:40

Nu har Telia gjort det igen. Under torsdagen drabbades 10 000-tals anvöndare då de inte kunde skicka eller ta emot e-post, och detta inte långt efter att många flera drabbats och fått e-post förstörd för en tid sedan. Idag förlorades ingen e-post. När blir nästa haveri, Telia?

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 15:34

"Alla hjärtans dag" är det tyvärr idag. Och som tack för att jag bryr mig om en dam fick jag i mig att jag skulle glömma det bara! Och så undrar folk varför jag inte gillar denna dag?!


Efter att detta inlägg publicerats kom det en jättefin värmande kommentar och annat, som klart uppvägde denna brist på empati. Tack!

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 15:22

Så har döingarna det och jag är inte det, men kallt är det ute och stilla är jag, nästan hela jag. Klockan 18 ska hunden ut och då ska det bli hårda tag, använder henne som sparringspartner tills jag ska ta hand om ovälkomna besökare. Fast jag får akta mig ordentligt, hon är vig så det räcker och kommer det inte en rak tass, kan det vara tänderna som sitter i armen. Det gör ont som f..

Sedan tar vi konditionen, Sist hunden. Framför hunden löper jag och framför mig en snygging, tills jag kommer på att jag drömmer, då hinner hunden ikapp och sätter garnityret i min bak. Vad jag säger då lämpar sig inte i tryck här.

Det vore skönare och gå i närkamp med en villig dam, var de nu finns?

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 12:43

Käre son.

Ritar ett par rader så du vet att jag ännu lever. Jag skriver detta brev sakta, för jag vet att du inte kan läsa så fort.
Du kommer inte att känna igen huset när du kommer hem för vi har flyttat. Jag kan tyvärr inte ge dig adressen eftersom den förra Bergenfamiljen som bodde här tidigare tog med sig numret till sitt nya hus så de skulle slippa ändra adress. Lite om din far. Han har flyttat till sitt nya jobb. Han har nu mer än 500 personer under sig. Han är vaktmästare på kyrkogården.
Det fanns en tvättmaskin i vårt nya hus då vi flyttade in men den fungerar inte så bra. Förra veckan stoppade jag i din fars finskjortor, drog i snöret och tvättmaskinen började skölja direkt och sedan dess har jag inte sett till dem.
Din syster fick barn i morse. Jag har inte fått reda på om det blev en pojke eller en flicka, så jag vet inte om du är moster eller morbror.
Farbror Olav drunknade i ett Whiskey-fat på Oslos bryggeri för en tid sedan. Några arbetare hoppade i för att rädda honom, men det gick inte. Olav kämpade modigt, han slogs vilt och ville vara kvar. När han kremerades brann han i tre dagar.
Din far drack inte så mycket i julas som han brukade göra. Jag hällde i en burk motorolja i hans ölsejdel och det höll honom igång till nyårsdagen. Jag var hos doktorn i torsdags. Din far var också med. Doktorn satte ett litet rör i munnen på mig och sade till mig att jag absolut inte fick öppna munnen på tjugo minuter. Din far erbjöd sig att köpa röret. Han var villig att betala en hel månadslön.
I går fick vi ett brev från begravningsentrepenören som bad oss att betala sista delen av din mormors begravning, annars hotade han med att gräva upp henne igen.

Hälsningar från din älskade mor.

P.S Jag skulle ha skickat med en hundralapp, men tyvärr har jag redan klistrat igen kuvertet.

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 00:46

Ord…

Ett nödvändigt ont..

Ibland vill ingen höra

Ibland vill ingen säga..

Jag har ju hur många ord som helst just nu..

Men inte några öron som lyssnar..

Inga ögon som läser..

Vad ska jag göra med alla mina ord..

Som ingen vill bry sig om…

Om jag lägger dom utspridda på detta papper..

Kan du inte ta dom sen och bilda egna meningar..

Som blir till det du vill höra eller läsa?

Ensam……bara..blind…

Jag…ledsen….och…varför..

Känner…är……mig

Du….och…döv

Tyvärr var de dom orden som jag…

Ville bli av med…

I morgon kanske…orden blir bättre..

Eller också inte….



Av ghostscribe

Av Zkrivaren - 14 februari 2008 00:30

...när detta skrivas och jag borde vara i sängen, men det kom förhinder. Nej, inte hon som jag helst vill ha här, men väl andra saker, något du snart märker.


Idag har Valentin namnsdag. Grattis!

Och det innebär att vi olyckliga singlar får hålla ihop denna dag, bl a jag, Maggan och Gittan. *snyft* 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards