Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Zkrivaren - 13 februari 2008 21:40

En vän till mig med hälsoproblem av allvarligt slag skulle få besök igår kvaäll, och skulle ringa efteråt, men gjorde aldrig det. I dag har jag sökt personen via tel, msn och mejl, utan framgång, och jag börjar få onda aningar, något som kan sänka mig ordentligt. Av hänsyn till personen går jag inte in i mer detaljerad form, men hoppas att det skall sluta väl.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 13 februari 2008 18:07

En bra dag blev en sämre dag efter vad som hänt kan detta påverka mitt skrivande i bloggen på ett negativt sätt, mindre inlägg, mindre personligt, eftersom den skyldige läser den.


Dagens hundturer har dock avlöpt väl och vädret kom att bli strålande på eftermiddagen och blir det likadant imorgon förmiddag är jag ute tills det blir dags för hunden. Ett arbete för boken, vars manus som är hett eftertraktat, nu har flyttats sedan en kortare tid. Dessutom finns backup på andra orter.


Eftermiddagen blev bra och centrumturen kändes jobbig på cykel inte så bra då det ska vara lätt, bara att bita ihop och fortsätta, sedan övervakning av bostaden har ordnats.

Kvällen skall jag spendera just med sådana frågor och i musikens tecken, för nu har "flygövningen" ledd av en välkänd person avslutats. Men kunde människan inte landat här med en helikopter, då hade fikat varit på innan någon hunnit innanför dörren.

  

Av Zkrivaren - 13 februari 2008 13:09

Då var det dags igen att avlämna rapport(er) om mina besök jag har haft, båda oväntade och ett trevligt.


Det otrevliga, är ett hemfridsbrott och jag ska vidta åtgärder.

Det trevliga kom alldeles nyss, trodde det var trollpackan som kom, innan jag jag kom på att hon är i England. Och hon är nog tystare än försvarets 10 plan som flög över mig med ett härligt ljud! Tydligen är det någon form av övning för de flyger som bålgetingar förbi hela tiden. Ovanligt stora sådana förstås.

Av Zkrivaren - 13 februari 2008 11:50

När lille Emil en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att mamma stod där och drog pappas snopp fram och tillbaka. Emil undrade på barns vis vad hon höll på med.
- Jo du förstår, pappa har blivit lite rund om magen den senaste tiden, så jag släpper bara ut lite luft ur honom.
- Det är ingen ide, sa Emil, för så fort du har åkt till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen.

Av Zkrivaren - 13 februari 2008 10:26

Dagarna flyger fram, ingen hänsyn till vad som händer eller att jag blir äldre. Kanske du känner det likadant?

Livet går ändå vidare och snart, innan vi vet ordet av, är det helg igen.


Idag har Arne och Ove namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards