Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 23:49

Det är sant, jag har blivit med spökskrivare, det är något väsen som är duktig på att uttrycka sig. Lika duktig som jag är, enligt andra. Vem, eller kanske rättare sagt, vad, det är vet jag inte och kan därför inte ge dig någon som helst information i detta fall. Jag rekommenderar bara dig att läsa texten, det gör jag.

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 23:22

Tequila Sunrise

1 liter Tequila

Drick tequilan. Slut ögonen. Vakna i sol/trapp-uppgången.

Pajala Sunrise
1 glas hembränt med en falukorvsskiva i.

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 23:13

Men din bön om förlåtelse, ringande i mina öron...
Vände jag dig ryggen...

Det hjälper inte vad du än säger...
allt är slaget i spillror...

Hur kunde du svika mig så...
Tårarna svämmar över i mina ögon...
Det värsta som man kan vara med om...

Det har DU gjort mot mig..
som du har lovat att älska för alltid..
Om du sviker mig så lätt..

Om du inte kan stå emot en frestelse..
när du vet att jag kommer innanför dörren ...
vilken minut som helst...

Hur ska jag någonsin kunna lita på dig igen...
Jag såg ju 'fodralet' som låg på golvet...
Såg hur du flackade med blicken..

men...det var ju ingen ide´att försöka ljuga..
Du hade ju 'godbiten' kvar i dina händer...

Om du ändå hade låtit bli min Dajm...
Du visste ju att kiosken var stängd....



Av ghostscribe

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 20:57

Energimyndigheten har efter mätningar i 400 hushåll att telefonladdare, spelkonsoler, TV, digitalboxar, modem m.m står för en tiondel av den årliga strmförbrukningen.


Elen skulle kunna försörja 64000 villor varje år med el och värme, uppgermyndigheten till DN idag.


Dags att se över sina kontakter, laddare etc. 

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 16:58

Dagens hundtur gick delvis på nya marker och det var kul för hund och husse. Vi hann med att träffa en liten vovvekille, som hälsade underdådigt och krävde betalt för det också! Av mig!

Hunden lade sig över fötterna mina på rygg och ville bli kliad på magen. Ingen idé att strunta i den begäran och jag böjde mig villigt ner och kliade hunden. Som tack hoopade upp på mig i avsikt att ge ett slick. Kille mot kille??? Hmmm 

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 16:02

För en gång skull fick cykeln ledig och jag gick ut. Jag tänkte man kanske träffar lite mer folk då jämfört med på cykel. Men aj vad jag bet mig, inte en människa nästan. Så vart tog alla vägen? Hmmm dags för hunden, kanske man möter dem då?

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 15:34

En flicka kom skuttandes hem från skolan en dag.
- Mamma, mamma! tjoade hon. Vi räknade i skolan idag, och alla de andra kunde bara räkna till 4, men jag räknade till 10! Vill du höra? "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!"
- Vad duktig du är, svarade mamman.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Ja, det är för att du är blond, svarade modern.
Nästa dag kom flickan tjoandes hem från skolan igen.
- Mamma, mamma, idag läste vi alfabetet och alla de andra barnen kunde bara säga till D, men jag kunde ända till G! Vill du höra? "A, B, C, D, E, F, G!"
- Du är så duktig", sade modern leende.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Ja, det är för att du är blond, svarade modern moderligt.
Dagen därpå kom flickan hoppandes hem från skolan.
- Mamma, mamma, när vi duschade efter jympan idag såg jag att alla flickorna hade små bröst, men jag har de här jag! hojtade flickan, drog upp tröjan och visade ett par väl utvecklade 85C.
- Du är så duktig min lilla vän, sade mamman.
- Det är för att jag är blond, sade flickan.
- Nej, sade mamman, det är för att du är 24.

Av Zkrivaren - 9 februari 2008 13:39

Efter ne händelsefri tur med hunden och bara ett par hundra meter hem kommer en far med stt barn ca 4-5 år gammalt på cykel. Barnet lär sig cykla och gör det bra, men pappa lär barnet cykla vänstertrafik på trafikerad väg!

Dags för cykelkort för mammor och pappor? 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards