Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 23:09

... men det är inte jag. Ännu. Men efter massor av skrivande som jag suttit och gjort, känns det i fingrarna.

Någon sa till mig för inte länge sedan att jag skrev så mycket om så lite, men varför skall jag skriva mer, och vad vill du jag skall skriva om?


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 22:25

”Vad är en människa om hennes högsta ändamål är bara sömn och mat? Ett kreatur ej mer …” William Shakespeare

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 19:02

Eftermiddagens hundtur blev utan jyckens kille och vi gick därför en annan runda och kom att möta en Belgisk vallhund, vars matte tog upp i bushenför att slippa ett möte. Framfusig som jag lärt mig kunna vara ibland på ett trevligt sätt, inledde jag ett samtal och hundarna fick hälsa.


Den Belgiska vallhunden var året och full av energi som fick min att backa lite grann, hon som annars leker som en tvååring. Hon har glömt att den tolfte födelsedagen snart kommer. När hunden inte fick igång henne granskades jag istället. Något som även matte gjorde. Och det var debut för mig. Tänk att jag kan bli granskad också.

Efter en längre pratstund med ett trevligt avslut så gick vi vidare, hela tjugo meter kom vi, innan en Golden Retriever ville hälsa, en schysst lekfull kille på åtta år. Nu blev det lite lek och vi hussar kom att prata en hel del. Här känner de flesta hundägarna varann på något sätt, vilket ger en harmoni för alla inblandade. Efter lek och skoj fick vi gå vidare hemåt och min hund hade glömt sin kille, för idag.

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 17:12

Undrar egentligen vem som behöver uppgradera arbetsminnet mest, datorn eller jag? I går var jag på ICA och glömde hundmatten, som jag fick köpa idag tillsammans med ägg och mjälk, då jag ska göra min goda makaronipudding, provsmakad och godkänd med berömd av fin kock.

Jag lastar lite tankspritt upp varorna och betalar, då frågar kassörskan om jag inte ska ha en kasse också (har missat förr). Men jag tog ju en..? Jag tittade och där fanns ingen, det konstaterade vi båda två, precis som med gårdagens lustighet (se tidigare inlägg idag). Just när jag skall ta en kasse, säger kunden som står och packar sina varor, att visst finns det en påse och tar fram den klämd mellan alla andra saker. Kassörskan och jag fick stå i skamvrån under tiden kön växte sig lång.

Jag tackade för och menade att det var tokigt med två påsar, varvid kassörskan svarar att det är både dumt och dyrt!


Heder och tack för sådant uttalande och jättefin service i dagarna två!

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 13:22

STIM, den upphovsrättsliga organinationen för musikskapare, har kommit med ett förslag om nedladdning av musik på nätet. Som går ut på att avgiften bakas in i den kostnad som du och jag har till respektive operatör.


Detta är ett förslag som är dömt att misslyckas då de som vill undgår ändå kostnaden, t.e.x genom att utnyttha bibliotekens datorer eller någon annan dator, än sin egen.

Inte heller vill jag, och många med mig, som inte laddar ner, betala för andra!


Jag uppmanar STIM, att skrota tanken omgående, men inte sluta att funera på en bra lösning. 

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 12:52

Den äkta mannen är lite på snusen och anförtror bartendern:
- Jag har varit gift i 20 år, och älskar fortfarande samma kvinna.
- Det är beundransvärt!
- Jo, men farligt också. Får min fru reda på det mördar hon mig.

ICA

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 12:48

Igår fick jag skyndsamt cykla till ICA, för att köpa tidningen och annat. När jag kommer till kassan, är TV-bilagan slut. Så jag frågade försnt om den fanns ute i lagret, men icke. Fick ta dubbla en tidnings TV-bilaga en annans nyheter.


Allt som all 28:50, och jag är tankspridd och stoppar i 29 kr varvid automaten hostar till och skickar kronan i retur till såväl min som kassörskans förvåning. Den rackaren ville tydligen bara ha jämna pengar. För första gången för oss båda. 

Av Zkrivaren - 8 februari 2008 09:49

Och nu är fredagen här och vecka är slut, den som nyss börjader, eller..?


Skönt på ett sätt för då är det helg och sovmornar, ska lägga mig som hunden på bilden igårkväll, som jag fann på nätet, i det gröna gräset och bara njuta... om det varit varmare. Nåja sommarn är på väg.


Idag har Berta och Bert namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards