Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Zkrivaren - 7 februari 2008 23:02

Och jag är slut efter en underbar torsdag, som startade uselt och bara blev så mycket bättre. Allt har idag löst sig och några problem finns inte synliga åtminstone. Dagens musik tillägnas en person och jag hoppas att det inte gör så mycket att även vissa bloggister här (ni vet vika ni är) får hänga med på denna i mitt tycke fina låt.


Det blir nyheter i bloggen också, fick jag till min stora glädje veta. Mer om detta senare denna vecka. 

Kvällen har varit så bra och så stressig med telefonsamtal och annat att jag skall lägga mig och sova eller var det så? Om inte jag vet det, vem vet det då?


Lev väl! 


Musik: Engelbert Humperdinck sjunger "Red Roses For My Lady"

Av Zkrivaren - 7 februari 2008 17:38

Skämmer man bort hunden blir det därefter, så som idag när hundpromenaden blev 40 minuter längre än vanligt.

Och vad vore en hundpromenad utan hundar? Efter halva sträckan mötte vi en...nej två taxar. Och det var en tik och en kille. Killen morsarde uppkäftigt på håll då matte inte vågade sig fram. Då kom en annan tax från andra hållet och hundmötet var ett faktum. Vem skulle hälsa först? Jo, eftersom det bara var min hunds kille var han gentleman och lät min hund hälsa först, sedan han och människorna hälsade på varann och pratade. Allt under tiden människor och fler hundar passerade runt omkring.


Idagens sköna väder kom de fram, hundarna och ägarna. 

Av Zkrivaren - 7 februari 2008 14:09

Uppe efter tuppen (undrar om det är frumpskans?) och började att skriva lite, sedan ramlade himlen ner över mig och jag satte folk på kö för att hinna med allt som skulle göras och alla som ville ha tag i mig.

Det värsta tänkbara kom först, och efter ett mycket givande samtal, var den senaste mycket svåra onda stormen borta och nu skiner solen med stark kraft återigen.


Hunden har varit på promis och efter matbytet är det tömning upp till 4 ggr per runda! Hon har blivit en "skithund". Min bästa raring är det. Om damerna ursäktar. 

Av Zkrivaren - 7 februari 2008 12:12

Åke och Majsan hade firat sin tjugoåriga bröllopsdag med en weekend på ett av stadens lyxigare hotell. När Åke vid avresan blev presenterad en räkning på kalaset som löd på över tvåtusen kronor, hajade han till.
- Jag kan förklara räkningen, sa hotellportiern. Det är 1200 kronor för hotellrummet och 950 kronor för maten.
- Va fan, utbrast Åke, vi har ju inte ens rört maten. Vi har varit på hotellrummet hela tiden.
- Kanske det, sa portiern snorkigt, men maten fanns där om ni hade varit intresserad.
- Då kan jag presentera en räkning till er på 500 kronor för att ni har utnyttjat min fru.
- Vad menar ni! utbrast portiern. Jag har inte rört er fru!
- Nä, sa Åke surt, men hon fanns där om ni hade varit intresserad!

Av Zkrivaren - 7 februari 2008 09:15

Så kom torsdagen också, men hur blir den? Och var hamnar jag? Det vet jag inte, men jag vet att det finns människor här som bryr sig, senast Gittan, som jag tackar. Passa på att läsa hennes blogg!


Idag har Rikard och Dick namnsadg. Gratiis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards