Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Zkrivaren - 3 februari 2008 21:52

... undrar jag vem som gav tiden turbofart. Inte får man nån turbofart vid tråkigheter, möjligen åt fel håll då. Tiden har flugit iväg och jag har inte vaknat ännu, men jag drömde om att en dam i sina bästa år äntligen skulle ta ut rätt riktning och komma hit inom inte en allt för avlägsen framtid, det värmer, eller är det en dröm..? Nä, det är det inte, tror jag eller så vet jag det. Du vet vilket det är!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 3 februari 2008 18:29

Att läsen bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant.



Av Zkrivaren - 3 februari 2008 18:09

En sovmorgon, efter en lång trevlig natt (usch vad jag tog i) kom jag med viss möda ut ur tältet som kompisen var pinne till. Ut på toaletten, utan att snubbla på tröskeln.


På med kläderna, fast en dam sa åt mig vänta med det, vid nåt tillfälle för alldeles för länge sedan. Tog hunden med mig ut och vi tog den vanliga rundan, idag i snabbt tempo, för husse åt 100 g chips igår. Oss emellan sagt, det var gott!


Vid lunchtid uppmärksammades jag på att låset, själva vredet på insidan av porten gått sönder, så när porten låses på kvällen, gick det inte att komma ut. Kanske jag hade fått husarrest för att jag är villig och singel?

Jag ringde vår jour och störde i maten. Han lovade att komma.


Jag hann in så blev det telefonen och sedan gjorde jag min mat. Jag hann sätta mig och äta när det ringde på dörren, jouren hade kommit. Vi slog våra huvuden ihop och såg många stjärnor, men inga bebodda planeter. Sedan skildes vi åt och numer fungerar låset.


Vid 15 ville hunden ut, hon ville inte vänta fast hussar kommit överens om en annan tid, hon var nödig. Så det blev en eftermiddagstur i högt tempo. In med hunden, ner till cykeln och snabbt till centrum för en detalj. Upp igen i flygande fläng. Då ser jag jyckens kille på väg ut med husse, och kom på klockaslaget. Full fart med cykeln och en ny närkontakt med garaget. Snabbt upp till hunden och ut igen.

Det blev en lugn färd tills 250 meter återstod. Då kom grannen med sin hund och på så sätt fick jag sällskap till bostaden, tillsammans med hundens ägare, hund och hund.


Nu skall det badas. Någon som vill göra sällskap? 

Av Zkrivaren - 3 februari 2008 12:56

Den klassiska scenen med den äkta mannen som kommer in och hittar frun och älskaren i sängen. Hustrun rusar storgråtande ut ur rummet, och älskaren säger:
- Det är mig hon älskar!
- Dumheter! säger mannen. Det är mig hon älskar!
- Prat hon sa nyss...
- Låt oss göra ett experiment, avbryter den äkta mannen. Här har jag en pistol och två skott. Vi skjuter ut genom det öppna fönstret och så lägger vi oss ned och låtsas vara döda!
Älskaren var med på det och plötsligt hördes två skott och båda killarna sjönk ner på golvet.
Frun kom inrusande och stirrade förskräckt på de två orörliga männen. Så sprang hon fram till garderobsdörren:
- Herman, du kan komma ut nu! De är döda båda två...

Av Zkrivaren - 3 februari 2008 11:12

Söndagen bjuder på vackert väder, men kallt. Långkallingarna på och med hunden ut och gå.

Sömnen infann sig till slut inatt, men tankarna snurrad i huvudet över olika saker och personer, något som senare inte störde själva sömnen. Fast jag ser ut som jag varit med i en tennismatch...som boll. Det var väl inte någon som spelade med mig eller tufsade till mig inatt. Kanske var mina händer närgångna i sömnen?

Idag har Disa och Hjördis namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards