Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 23:19

... för nu smygger man bakom ryggen på mig och önskar godnatt. Tack säger jag för den. Ska se till att de som vill kan komma in imorgon:-)


Nu är snart denna dag med svajande underlag avklarad och en morgondag tar form, inte så lätt, men jag försöker göra mitt bästa, människa jag ändå är, trots att vissa säger annat.


Tack för ditt besök, och på återseende!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 17:30

Så hittade jag mitt eget nackskinn och med nykter min och gång har jag konstaterat att det inte blir mer än en sugning av "städtanten" idag eftersom hon alltid hmmmmar högt.


Så jag får ha lite smuts kvar och sedan skall det diskas och skura golvet och sedan ska jag slappa, tror jag. Fast jag får väl ställa in "städtanten" till dammsugare i städskåpet också.

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 17:23

Nej, det är inget skämt. Rubriken mötte mig på SR Kalmars hemsida, och min första tanke var att vem vill vara i försvaret när kistor beställs först?


Det visar sig dock att man rustar sig för det värsta i avseendet utlandsuppdrag, men vill man då åka på utlandsuppdrag när kistan är beställd? 

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 16:59

Idag är det bara en sådan där dålig dag igen. Allt går liksom fel väg som när besöket lämnar, hunden krånglar, svinkallt ute och jag måste till centrum på cykel i snöfall.


Avgå Kung Bore! Släpp fram våren med värme och sol! 

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 14:38

Det är svinkallt ute, jag är ensam och deppad liksom hunden. Är i fritt fall från 25 000 meters höjd. Då skjuter någon fram en räddningskudde, en sådan där stor kudde som man ser i filmer, som Dödligt Vapen 1, där Mel Gibson hoppade från ett hustak. Fick lite att göra, en kontroll gav ytterligare en pusselbit i rätt riktning, men det finns minst en STOR bit kvar. Kan någon svinga sitt spö och ge mig all den tur jag nu behöver?


Ska snart ut med hunden igen. Fick en köldchock i morse -6,8 grader. Vem bjöd in Kung Bore? Inte var det jag! Men jag hashugger gärna den som gjorde det. Dock har jag hört från en källa att värmen är på gång tillbaka. Du vet den där stora stara goa värmen, som vi alla vill ha, och gjort oss förtjänta av.


Nu är det dags för hunden eller sjunker jag och får en kallsup? 

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 12:04

Två bröst beklagar sig över hur varmt o svettigt det var i en BH.
- Vi får nästan aldrig svinga fritt i luften. Ni snoppar har det bättre som får dingla fritt i byxorna.
- Glöm det! Vi har det lika trångt o svettigt som ni och vi måste dessutom trängas med kulorna. När vi äntligen släpps ut får vi direkt på oss en stramande gummidräkt och sen skakas vi tills vi spyr.

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 12:00

Så var det positiva över, kanske för alltid, besöket har lämnat och ensamheten slår mycket hårdare mot mig och humöret går i en riktning, ner.


Efter några dagar som inleddes med ett litet party där undertecknad blev fullast och lyckades med det mesta, fortsatte det med rundtur, guidning på orten, hundtur, släktforskning, foto med mera.

Men nu är det över och det känns inte bra. Samtidigt får jag slag under bältet  från annat håll som kan ta kål på mig. Men jag hann få några dagars glädje i alla fall. 

Av Zkrivaren - 23 januari 2008 09:35

Onsdagen är här och jag med den har Frej och Freja namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards