Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Zkrivaren - 20 januari 2008 12:46

Det kom in en lappgubbe på en restaurang någonstans uppe i Norrland. Kyparn kom fram och frågade:
- Vad får det lov att vara?
- Jag ska be om att få helstekt ripa och han ska vara från Jokkmokk.
- Javisst, ett ögonblick.
Han försvann ut i köket och kom efter en stund in igen med en helstekt ripa till lappen, som vände den på rygg och stack in sitt långfinger i fågelns rumpa.
- Nä du, den här kommer från Rostajaour! Han ska vara från Jokkmokk!
Kyparen skyndade ut till köket igen och komm in med en ny ripa.
- Nä, denne kommer från Arvidsjaur!
Det var då själva tusan, tänkte kyparen, som genast ringde en budbil från Jokkmokk som kom med en ripa i ilande fart. Han anrättade den, satte den framför lappen som petade ripan i baken och sa sedan belåtet:
- Så ska den smaka!
Just då kom en gammal gubbe fram från sitt bord där han suttit och iakttagit scenen. Full som en gurka stapplar han fram till lappen som nu sitter och äter.
- Hörrududu... Kan du peta mig i arslet och tala om vart fan jag bor någonstans?!

Av Zkrivaren - 20 januari 2008 12:33

Som gammal 08:a i tvångsexil blir jag inte överraskad när det hettar till i huvudstan, men att Maja, skadar bilar, i det här fallet två stycken, gav skäl att höja ena ögonbrynet.


Men så är det inte var dag som en Baja Maja blåser av en byggbarack och ner på bilar. 

Av Zkrivaren - 20 januari 2008 09:46

"Oavsett om du tror att du kan, eller om du tror att du inte kan, har du helt rätt." - Henry Ford


Så nu är det svart på vitt att jag alltid har rätt.

Av Zkrivaren - 20 januari 2008 09:33

Söndag igen och jag är trött som få efter en extremt lååång vecka med låååånga dagar. Men nu är det kört, jag vill sova, fast det får jag inte. Hunden ska ut och annat ska göras tills mitt besök kommer.


Jag råkade även nämna att jag skulle hålla ett löfte i ett inlägg igår, det var om att jag skulle lägga ut en historia, så nu vet du det, Tessa.


Idag har Fabian och Sebastian namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards