Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 23:34

Nu börjar det att lugna ner sig, huset står kvar liksom jag. Träden står liksom det mesta annat utomhus.

Hundturerna blev kvar på marken, och inte en enda ville ha mig på besök. Vilken taskig stil alltså, men nyfikna damer finns det. :-) Får väl se hur det blir med det.


Nu skall jag koja alldeles solo, varken besökare eller besök...håjaja ....


Lev väl!

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 18:56

Stormen med orkanbyar som drar över Sverige får inget namn av den norska motsvarigheten till smhi, och smhi döper inte. Tur är väl det. Stormen är för kort för att döpas, sägs det.

Så jag tar mig friheten att döpa stormen till (milda) Matilda.

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 17:31

En dag går Kajsa på kyrkogården och träffar prästen där. Hon frågar honom varför det inte står på alla gravar vad personerna dött av.
- Men, säger prästen, det gör det väl inte på någon grav?
- Jo, svarar Karin, på en del står det ju "sköts av kyrkogårdsförvaltningen".

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 17:26

Nu skulle jag ner till centrum. Mörkt hann det bli och blåser småspik gör det. Men jag skulle få den i sidan, västerifrån, så det blev nästan ett plask över ån.

Men på andra sidan blev det plötsligt sydlig vind och jag fick kämpa på även i lätt nedförs väg. Inne på ICA var det nästan folktomt och en slutkörd kassörska slog in mina varor och tog betalt dessutom. Många pengar fattigare lämnade jag affären och började f'ärden tillbaka. Nu med vind från norr! Kan inte vinden bestämma sig någon gång, eller tycker vår herre jag behöver mer motion? För jag fick stå och trampa vissa avsnitt på slät väg i mycket kraftig motvind. Men nu är jag hemma, städar, och stökar, men framför allt blir det bloggande. Ska även hålla ett löfte. 

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 16:16

...blev det nästan på eftermiddagsturen. Blåser runt 20-22 m/s, inte mer som man trodde tidigare. Jag har inte hunnit med cykling än för det har varit fullt upp här idag.


Först förbereda för besök, ta bort virus även ur nästa dator sedan har telefonen ringt.  Så skrivande av bloggen blir lite lidande, men en historia lovar jag här och nu skall komma inom kort.


Men nu ska jag ut igen med och på cykeln, startar upp i det blå från parkeringen och sedan sätter jag fart mot någon bloggare kanske. Frågan är vem vill ha besök?

I väntan på svar får jag försöka hålla mig på marken. 

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 11:50

Så kom jag ut ur porten och möttes av en sydvästlig varm vind, och bestämde mig för en riktning att gå. Hunden satte sig på sin vanliga plats och jag stod på min vanliga plats, väntandes tyvärr.

Lagom när avföringen kom ut kom blåsten och fångade oss, och för en skräckfylld sekund undrade jag om det skulle bli flygande skithög i ansiktet.

Men jag klarade mig och vi fortsatte. Då lugnade blåsten ner sig och jag beslutade mig för full promenad.


När halva sträckan är klar, vänder vinden mot väst och tar i ännu mera. Flera gånger fick den mig ur balans och hade jag ramlat har det nog blivit en flygtur däruppe mellan molnen. Kanske jag har landat hos just dig för lunch?


Nu blev det inte så, men jag skall snart ner till centrum i blåsten på cykel, då får jag en ny chans, så ät inte ännu, du kanske får oväntat besök?

Av Zkrivaren - 19 januari 2008 10:39

...flyger jag runt. Till och med en trollpacka navigerade hit och försökte väcka mig, något blåsten redan gjort. Synd att hon inte stannade på frukost. Blåsten har börjat avta på västra sidan av Sverige och den östra får nog sin kulmen just till lunch.


Här skall nu en hund dra ut husse på en promenad, eller blir det på en flygfärd, det återstår att se.


Idag har Henrik (min granne) namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards