Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Zkrivaren - 17 januari 2008 23:09

Så var dagen snart slut och jag är det, men mycket ligger och väntar, dock inte en dam, och jag kommer inte att lägga mig tidigt.

Viruset är borta och doktor I har friskförklarat den!

Att få den hjälp jag fått idag, speciellt från I, kan inte uttryckas till fullo i en blogg, så motta mitt varma tack!


Så försvann msn! Glad får man inte vara. Doktorn, jag jag behöver hjälp, personlig hjälp!


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 17 januari 2008 21:47

Det var en svårbekämpad virusattack till Trojan som bosatte sig i hårddisken. Efter en full dag, och då inte av alkohol, av arbete fick hela filen till slut tas bort. Och det med extern hjälpsam trio. Just nu pågår en kontrollscanning, så håll tummarna!



Av Zkrivaren - 17 januari 2008 17:19

Då var det dags igen, dags att binda fast sakerna utomhus för på lördag morgon kommer ett djupt lågtryck in över norra Götaland, med stormvindar. Inte i klass med Per eller Gudrun, men det räcker till. Ovädret färdas sedan österut under tiden blåsten avtar.


Gudruns lena kyss har jag ännu i mitt minne och styrkan i den var imponerande då hon slungade iväg mig. Per lät jag bli att träffa. Undrar vad denna heter och om det är en dam eller herre?


För västkusten och Värmland, blir det sannolikt strömavbrott och trädfällning, så ta hem fotogenlampor, ljus och tändstickor. Samla veden inomhus och ha batterierna färska i radion. Och var rädd om dig! Och din ev. familj. 

Av Zkrivaren - 17 januari 2008 16:24

Dagens högsta poäng tillika mest sevärda akrobatik. Hunden först ut sedan jag och som på ett givet tecken missar vi ett trappsteg vardera och är nära att falla. Men nära skjuter ingen oss.


Eftermiddagsrundan fylldes av två händelser, den första och positiva var den hund vi mötte som blev jätterädd för de hundar den såg. Jag tog fram min till hunden och problemet löste sig. Ett gammalt trick jag lärde mig för många år sedan. På hemväg slängde en skitunge en smällare nära oss. Frågan var vem som flög högst, jag eller den andra hunden?


Nu har jag dock landat vid datorn och arbetar med att ta bort viruset ur densamma. Stön, vilket jobb det är. Så jag återkommer senare.

Av Zkrivaren - 17 januari 2008 13:59

Domaren till den åtalade:
- Har du stulit nåt tidigare?
Den åtalade:
- Då och då.
Domaren:
- Varifrån har du stulit?
Den åtalade:
- Här och där.
Domaren:
- Sätt honom i fängelse.
Den åtalade:
- När kommer jag ut igen?
Domaren:
- Förr eller senare...

Av Zkrivaren - 17 januari 2008 10:52

...har jag fått lite ro att skriva i bloggen också.

Vädret har förbättrats på västkusten fast de har visst arbetsbelysningen påslagen ändå. Man sa till mig att det lyste ganska kraftigt ute.

Här är det mulet TV-väder i repris.


Idag har Anton och Tony namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards