Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 22:17

Någon i Göteborg, närmare bestämt Lövgärdet, är idag ledsen.

En fastighetsskötare fann ett paket som det hördes ljud ifrån varvid han ringde polisen.

Dessa kom med bombpersonal till platsen som tog hand om det misstänkta bomben, som vid en närmare granskning visade sig vara en påslagen massagestav!


Någon dam i området som saknar en? I så fall finns den på polisstationen.

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 17:12

Bilisten är bra korkade där de sitter ensamma bakom ratten i sin Volvo. När jag skulle köra ut från parkeringen efter att ha passerat genom centrum, kom bilen upp bakom mig. Tyvärr kom det en bil ute på vägen som jag enligt alla regler måste släppa förbi varför jag stannade. Det gjorde inte Volvon direkt bakom mig. En lätt touch. Troligen hade bilisten förväxlat mitt bakljus med bromsljus, och när det inte ändrades skulle jag inte vara stilla enligt bilisten. Så fel!

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 13:55

I dagar, veckor och månader har det varit mulet väder och det har gjort mig tröttare för varje dag och skillnaden mellan natt och dag suddas ut. Det är mörkt dygnet runt. Så om det finns någon rättvisa kvar, ska det väl snart bli ljust dygnet runt (och gärna hett också).

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 13:39

Dom gamla gubbarna Albert och Gustav satt och pratade.
- Det är så svårt att få till det med kärringen numera. Hon har så mycket veck därnere att jag hittar in.
- Jag har också haft det där problemet, men nu har det ordnat sej.
- Hur då?
- Jag strör ut en påse samarin mellan benen på henne och där det börjar bubbla, där är det!

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 10:44

...är efter John Blund som trots löfte inte kom och sandade ögonen. Nu lyckades jag sova ändå, men kanske andra fick problem, vad vet jag?

Seg onsdag är det och det på grund av trötthet. Och TV-vädret repriseras ännu, men snart kommer det varmare tider.


Idag har Hjalmar och Helmer namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 00:35

Avslutningen på onsdagen blev trist. Vid en extern viruskontroll hittades ett virus i datorn, som inte kunde tas om hand utan att förstöras. Mycket jobb klart ännu mer väntar, liksom sängen. Godnatt.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 16 januari 2008 00:32

Sammantaget blev tisdagen en skaplig dag med olika händelser, dock inga under hundturerna idag.

Kvällen har varit lugn och jag har hållit på med olika hemsidor och lite släktforskning, tiden bara flöt iväg, så nu är det dags att sova, men John Blund tycks vara i damsällskap idag. Vem skulle inte vilja det?


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards