Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 20:42

Nu är fighten igång mellan TV-programmen "På spåret (svt) och "Let´s dance" (TV 4). Båda hävdar att de har flest tittare. Varför inte gräva ner stidsyxan och starta en ny gemensam serie under namnet "Let´s dance på spåret" så får de tävlande fundera på  mellan vilka stationer spåret det dansas på, går.

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 18:05

När man äntligen finner en person att leva med, ställs det en rad förutsättningar, och för varje förutsättning ställs det krav. Många förstår inte varför ingen vill ha dem, och detta gjorde att jag surfade in på dejtingsidor och lärde mig lite om det.


Vissa personer, som undrar, är sådana som själva annonserar med krav som är mycket höga och som få män idag kan klara av Andra annonserar lite, men kommer med kraven eftersom, eller har släkt som gör det.

Män annonserar och vid kontakt vill de bara ha ett lösnummer eller samma sak via en webkamera. Varför? Jo, de är i ett förhållande!


Utseende har ingen betydelse, skriver många, men i slutändan är det just utseendet som är avgörande. Eller hur rik man är. Vad har det med känslor att göra? Bara att en persons känslor förstörs och misstron mot det motsatta könet ökar, när det i slutändan blir en dumpning på grund av nämnda orsaker.


Hur vill jag då själv?

Jag vill ha en kvinna med empati, humor, humör och ärlighet. Utseendet är av mycket mindre betydelse. Vi ska respektera varandra och undvika bråk. Kunna prata, skratta, älska, gråta, resa m.m tillsammans, och inte minst åldras tillsammans. Inget utseende, ekonomi, arbete eller utbildning, skall förstöra det.

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 16:57

Tankspridd igår innebar köpa hundmat idag och med cykelns hjälp tog jag mig fram till ICA, vilket var ett misstag. Personalen var lika trevlig som vanligt i kassan, jag bemöttes med ett knappt respektabelt hej. Undrar om de vet vad hej då innebär?


På vägen hem möte jag en taxi som hade bråttom. Han körde som jag cyklar när det är bråttom, i vänstertrafik i skymd kurva. Nu vet jag att jag lever. Fortsätter min färd hemåt i mörkret och skall genom ett en meter brett håll i ett staket där det är totalt svart. Idag höllt jag på att missa det, direkt bakom har jag korsande cykelväg och jag hade tappat uppmärksamheten efter att nästan missat hålet. Nu höllt jag på att träffa en cyklist. Om det ändå varit bakifrån, det kanske hon hade tillåtit, men från sidan?


Nåja, synd att klaga över spänningen.

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 12:44

Det finns de som gärna vill veta mer om mig, så här kommer en liten sammanfattning:

Jag är:
- man
- lång
- några kilo tung (på väg bort)
- glad (för det mesta
- ledsen (ibland)
- deprimerad då och då
- halvtokig sägs det
- kelsjuk

Jag har:
- önskningar
- en dator
- tålamod
- humor
- humör
- kamera (ej web)
- msn

Jag önskar mig:
- en bärbar enkel dator
- webkamera
- Canon 400D
- en bättre inkomst
- ett långt friskt liv
- en partner av motsatta könet

Jag har:
- arbetat med händerna
- vid skrivbord
- arbetat med motorsåg
- gjort mycket i mitt liv

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 11:49

Den klumpiga nyexaminerade polisen hade fått det tveksamma hedersuppdraget att meddela en kvinna att hennes man hade omkommit i en arbetsplatsolycka. Försiktigt knackade han på och när hon öppnade dörren harklade han sig och sa:
- Är det änkan till Sven Andersson?
- Nej.
- Ska vi slå vad?

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 11:47

Några försenade tänkvaärda ord:

""Vill du vara glad själv, får du först glädja andra."

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 10:12

...och den går snabbt. Jag är seg efter att ha försökt att lägga mig tidigt, så somnade jag och vaknade och kunde inte somna. Lite bloggande senare gjorde jag ett nytt och lyckat försök. Så när klockan ringde i morse slog jag den inte i vägen.


Idag har Lorentz och Laura namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 15 januari 2008 00:05

Nu väntar sängen på mig efter en väldigt lång dag där arbetet har slitit liksom problemen, dessutom blev jag utmanad av Frumpskan, som skall få ett svar, mer personligt sådant. :-)


Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7 lögner om dig själv

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.


*Länk till den som utmanat mig

http:// frump.bloggagratis.se


7 sanningar

1. Är morgontrött.

2. Pratglad, men lyssnar också.

3. Fotograferar mycket.

4. Alltid intreserad av motsatta könet.

5. Cyklar.

6. Gillar att laga mat.

7. Vill flytta.


7 lögner

1. Jag är stenrik.

2. Jag har sex sex gånger om dagen.

3. Jag är egotrippad.

4. Flyger eget jetplan.

5. Jag tävlar dagligen.

6. Jag äter hundmat.

7. Jag hatar Pitepalt.


* Utmana 4 personer.

Jag utmanar Babbelsidan, Bizzan, Maggan & Gittan och en utomstående Whyme


· Meddelande till de jag utmanar:

Nu åkte ni allt dit! Men slå mig inte i huvudena för det.


Lev väl!


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards