Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Zkrivaren - 12 januari 2008 18:32

Nu äntligen börjar man få fart på sig, disken är klar, spisen rengörs och arbetsbänk med mikro står på tur, och jag fryser. Troligen regnar det utanför och då blir den här "väderkåken" kall och kylig som damer som inte vill.


Hunden är rastad, men eftermiddagens killsällskap avvek hastigt efter en ligist som kastat smällare. Bara ensamma promenader idag, och kanske är det lika bra. 


Nu blir det en trist kväll, tror jag, får se om jag skall chatta eller se på burken, men där är det väl som vanligt inget. Utom den gamla nyheten om att försvaret inte har några pengar kvar. Och ändå var ÖB:s film billig, bara 3,7 miljoner kronor. 

Av Zkrivaren - 12 januari 2008 14:50

Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg har mycket stor blodbrist och behöver 5000 blodgivare till sin blodcentral omgående. Hela 800 enheter blod saknas. Detta innebär allvarliga följder om det inte fylls på.

Så du som är blodgivare och inte har lämnat på en tid - åk till Sahlgrenska och gör det! Du som vill göra en insats, gör detsamma! Och det gäller alla inom rimligt avstånd till sjukhuset! 

Av Zkrivaren - 12 januari 2008 14:21

En lat dag är det idag och som sagts mig så är det också en dag, vilket jag tackar för. Jag passade på att chatta och skicka e-post och så samtidigt. Chattet bestod mest i väntan, men e-posten fungerade segt så jag gick ner och defragmenterade, något som tar tio minuter vanligen. Idag 45 minuter för endast 57 procent!

Jag har nog varit lat på mer en ett sätt vid flera tillfällen. 

Av Zkrivaren - 12 januari 2008 12:00

Föemiddagen går över i eftermiddag och jag är så slö och loj att det inte är sant, men skönt.

Nu ska jag ändå försöka göra något vettigt, om man kan kalla mig för det.


Idag har Frideborg och Fridolf namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 12 januari 2008 02:26

...och lördagen är två timmar gammal. Tyst som bara den, till skillnad mot mig i den åldern. Jag ville inte ut för det var en stor ful kärring utanför. Hon kallades barnmorska. Morsk var hon i alla fall mot barn, slet ut mig från mitt hotellrum sedan nio månader, med full service. Klart man skrek. Men nu går jag och lägger mig.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards