Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Zkrivaren - 11 januari 2008 16:46

Det enda positiva idag är att det är 6-7 grader varmt och folk ute tinar upp, om de inte bor i mitt område då surnar de. Förmodligen har "Bäst före datumet" gått ut. För ute var de bevisligen.


Dagens händelse torde vara när jag skulle över korsningen i en riktning och kommunbilen med en trevlig dam vid ratten i den riktning jag sedan normalt korsar. Nu skulle jag inte göra detta, men hon trodde det och stannade långt innan jag kom i närheten. Får tacka henne nästa vecka.


I jakten på smällargalningarna, har både cyklar och bilar engagerats. Trots en bitvis vild jakt kom de undan även idag.


Hundpromenaden på eftermiddagen blev en pina för den andra jycken som var livrädd hela tiden. Under 2 timmar smällde det oavbrutet!


En snabbis till ICA, gav i hand att allt blivit 2-6 kr dyrare. Tackar för det, miljöbilar och annat som skall ha samma produkter som maten. Hellre en stinkig luft och billig mat än så här.

Av Zkrivaren - 11 januari 2008 13:48

Tre hanhundar satt i mottagningen hos veterinären. Efter en stunds tystnad
säger den ene till kompisen:
- Vad sitter du här för?
- Jo jag har länge haft ett gott öga till grannens tik men ett staket och
stängd grind har hela tiden varit i vägen. Men - en dag hade någon glömt att stänga grinden och då var det klippt. Resultatet blev valpar och nu skall jag kastreras.
- Ohh vad hemskt svarar frågeställaren.
- Men vad sitter du själv här för?
- Jo jag har länge retat mig på brevbäraren men har också haft ett staket
och en grind emellan. En dag var grinden öppen och när han kom förbi så
fick jag chansen. Byxorna rök och en del av skinkorna också så nu skall
jag avlivas.
- Ohhh vad synd svarar de båda andra i kör.
- Och du då, frågar dom den 3:e?
- Jo en dag när matte stod i duschen tappade hon tvålen och den gled in
under badkaret. När hon satte sig på alla fyra på golvet med ändan i
vädret kunde jag inte motstå frestelsen utan gav henne en rejäl körning
bakifrån.
- Ohh hur kunde du vara så dum? - svarar de andra båda unisont.
- Då skall du väl också avlivas?
- Nej för fan, jag skall bara få klorna klippta..

Av Zkrivaren - 11 januari 2008 10:45

Både väder och jag repriseras idag, så jag skall väl göra gårdagens göra idag med, gå ut med hunden.


En späckad dag är fredagen och folk jagar mig rejält, så jag återkommer under dagen.


Idag har Jan och Jannike namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards