Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Zkrivaren - 10 januari 2008 23:57

Torsdagen är slut, fredag är här och sista är här och sista arbetsdagen..

Jag har suttit och pratat i mobilen i omgångar om en bostad. Hur det gick? Åt pipan, så jag är inte glad just nu.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 10 januari 2008 17:16

Så har jag hunnit med att göra lite nytta, inte hälsa på i ICA eller Coop, fast jag borde det. Nej, det har blivit annat gjort, men en del viktiga saker återstår, sådana jag skulle behöva hjälp med, som ingen vill hjälpa med.


Fick besök idag, fel besök, det var herrbesök. Bostadskatten Nyfiken, var hungrig och tänkte:

"Om någon ändå ska öppna porten... Nu nu kommer en...ja jag är inne, upp och fram till dörren. Varför öppnar ingen, ska jag jama kanske? Nä, jag undersöker påsen på en trappa först.

Hmmm, nåt matnyttigt? Nää, jag går upp en våning.

Nä, nu har jag suttit här så länge; Mjauuu mjauuu...Jo, nu kommer någon och dörren öppnas och... en stor hund! Visst ja, det är ju den där snälla, vi som gjorde film ihop, 10 gånger. Måste hälsa artigt. Såja, flytta dig, jag måste in o äta. Var är käket? Ajdå, människan har det i näven. Då väljer jag efter. 

Så fick jag gå ut med hund och katt!


Ute hamnade vi mitt i dramatiken, en vild jakt pågick och i den befann sig hundens kille och husse. Nu blev det fart och jakten gick omväxlande i terräng och på väg. När vi hann ifatt, visade sig att han jagat ungar som slängt smällare vårdlöst, och som skrämt hunden. Vi tappade bort dem på grund av ett mobilsamtal. Det gick inte heller att spåra dem eftersom hunden min behöver lite mer att gå på.

Senare träffade vi en före detta liten valpstövare, numer betydligt större, men lika intresserad av min hund. Matte junior, hade problem med hunden, som dock löste sig. Efter tio minuter fick vi skilja på hundarna för då öste regnet ner över oss.


Hemma väntade släktforskningen som kom på ett inte allt för trevligt sätt . För när jag kom hem från förmiddagsturen, låg det i trappen. Detta tog jag upp med brevbärerskan några minuter senare. Ärendet skall kollas nu. 

Av Zkrivaren - 10 januari 2008 14:10

En dag kom lilla Elin hem från skolan helt överlycklig.
- varför är du så glad? frågade pappan.
- Jo, för att fröken ställde en fråga och det var bara jag som kunde svaret.
- Jaha, vad var det för fråga?
- Vem det var som hade slagit sönder fönsterrutan.

Av Zkrivaren - 10 januari 2008 10:01

Ytterligare en dag närmare våren  är vi, och värmen liksom det mulna vädret består. Det kallar jag för TV-väder, ständiga repriser.


Ida har Sigurd och Sigbritt namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 10 januari 2008 00:40

Godnatt med ett skakigt bredband som skickar mig till ställen jag inte vill och godnatt till dig besökare. Vi hörs i morgon.

Lev väl! 


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards