Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 16:42

Dagens eftermiddagstur med hunden såg jag inte fram emot, men det är som jag skrev i förmiddags, en oprövad måndag.

Vi träffade grannhunden med husse som vanligt, men sedan hände något. I den hockeyrink som fanns 30 meter bort hade två kisar en liten valp lös och tränade denna 4 månaders kille. När han ser andra hundar, tog han samma väg som fisken, genom nätmaskorna och full fart till våra hundar. Min först, den var ju så stor och snäll och...är du mamma? Killen bredvid hälsade hunden pliktskyldigt på, sedan var det min hund som gällde till grabbarnas fasa som utbyttes i lugn efteråt. Vi fick sällskap ett hundratal meter innan våra vägar skildes åt.


Vi kom istället till en väg som för några timmar sedan var full med snö, men nu var gräset grönt som sig bör. Dock var delar av gångbanan omgjord till skridskobana 1000 m.


Mulet, uppehåll och varmt, och enligt uppgift blir det så ytterligare i två veckor. Sedan kommer nog sommaren?

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 14:38

Blöt, men oskadd, kan jag sammanfatta dagen så här långt.

Cykling på modd/is är en lika stor upplevelse som att gå på desamma utan broddar, som varmt rekommenderas. Ändå kände jag mig lugnare på cykeln än att gå, och jag ska snart ut med hunden gåendes. Enda problemet för mig blev på bostadsparkeringen där jag kom i spår och för några sekunder tappade kontrollen över cykeln. Dock klarade sig gående, bilar och jag oss från att skadas, eller att åka omkull.

Vädret då? Varmt o gott! Men nederbörd faller till och från.

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 12:20

Piloter, som i nödsituationer skjuter ut sig med katapultstol, blir 3 cm kortare varje gång.


För att inte flygvapnets piloter skall bli en samling dvärgar, får utskjutning inte ske hur många gånger som helst.

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 12:03

Drängen Gustaf går ut på vägen och leder en ko. En herre i flott bil saktar in och säger skrattande:
- Jaså, du är ute och går med din mor?
Drängen plirar på den oförskämde och hittar repliken:
- Ja, far...

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 11:49

Avbytare sökes för nattsuddare, gärna stilig ung dam som kan hålla fingarna där de skall vara, och inte väcka undertecknad på några timmar om inte akut behov uppstår.


Med trötta fötter har jag varit igång ett tag och hunden har fått sitt, nu väntar lite mat, om jag inte tar en kort tupplur.

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 10:17

Ny vecka och ingen ledighet på dagarna fem. Deprimerande tycker säkert flera, och visst kan det vara så.

Man vet aldrig vad en ny dag har att bjuda på för överraskningar, bara att fortsätta som vanligt så lär man få veta.


Idag har August och Augusta namnsdag.Grattis! 

Av Zkrivaren - 7 januari 2008 02:39

Antingen har jag blivit långrandig eller så är dagarna alldeles för korta för att hinna med det där sista man vill göra. Med utslitna och trötta ögon nattar jag mig själv och bloggen, för att åtestarta snart igen.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards