Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Zkrivaren - 6 januari 2008 19:24

Idag har det varit kul att gå ut med hunden, det är varmt och ingen blåst. Kramsnö till alla som vill och i morgon börjar skolan igen, så det är klart för snöbollskrig.


Som vanligt på eftermiddagen träffade vi "Hundkungen", om man ska tro hunden, med husse och tillsammans tog vi en ordentlig tur runt i området. Och nosarna på hundarna gick som plogar i snön, för där kunde vi hussar se att det fanns tassavtryck av alla sorter.

-Där gick Tilda för en timme sedan, och här gick Buster, han som har en matte som husse gillar. Diskussionen var livlig mellan hundarna. Nåt vi hussar lär oss av, fast det säger vi inte så någon utomstående hör. Man vill väl inte kallas för skvallerkärring och bli bjuden på kafferep. Fast det vore nåt kanske...

Av Zkrivaren - 6 januari 2008 16:30

Igår var det iskallt och blåsigt, ishalka och allmänt bedrövligt väder. Idag kom vårens första vindar svepande och gav plusgrader. Exakt var linjen för plusgrader går, vet jag inte, men Värmland-Stockholm, kan vara en bra linje gissar jag. Och värmen skall hålla i sig och sprida sig norrut nästa helg.

Jag välkomnar den tidiga vårens ankomst och hoppas att vi får en härligt varm sommar också med minimalt med regn, då nattetid.

Av Zkrivaren - 6 januari 2008 10:00

"Varje dag av ditt liv är ett blad ur din historia"


Tänk då vad alla skrivna dagböcker ger en massa blad om människors historia, deras liv och öden.

Av Zkrivaren - 6 januari 2008 09:46

Jag har kommit in i ett stim av dåliga nätter, sover uselt hur sent jag än lägger mig. Drömmarna avlöser varann och sömnen får aldrig det  Resultatet är ständigt trött.


Vädret har ändrat på sig, mer vitt helvete oplogat med glansis under och nollgradigt. Undrar om sjukan har tillräckligt med gips?


Idag har en trio killar namnsdag Melker, Baltsar och  Kasper. Grattis!

Av Zkrivaren - 6 januari 2008 00:25

Satt mig till rätta i soffan efter att ha varit på msn, fast det var tröttsamt när ingen var aktiv. Så soffan kändes bättre, lite för bra kanske, för plötsligt gick ögonlocken igen och tid och rum flöt bort en stund. Hrm... en lång stund. Det var en trevlig person som en gång nämnde det, sedan blev det att jag provade det en...två...tre...ja några gånger. Undrar om inte personen själv gjorde detsamma idag. Fast vi hörs i morgon igen!


Vinden har äntligen börjat att mojna och med tur är det mindre helvete på marken i morgon (läs idag) och sängen min är både varm och isfri, men väldigt tom.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards