Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Zkrivaren - 5 januari 2008 16:52

...dit och än stod kvar. Och tur var det så halt som det är på blankisen skulle en spark åka i diket utan att nån rörde densamma. Cyklar och bilar går på tvären, gående omkull. Nu stannar jag inne efter hundturen.


Ha det gott! 

Av Zkrivaren - 5 januari 2008 12:46

En mycket smittosam sjukdom verkar vara på väg att bryta ut i bloggvärlden. Enligt ett färskt inlägg hos Trollppackan, tycks hon ha smittats av den mystiska och ännu inte vetenskapligt bevisade fruktade sjukdomen städmani.

Hon meddelar att hon drabbades idag, och nu är risken stor att städning sker överallt i landet. Något vaccin finns ännu inte mot sjukdomen, som inte anses vara speciellt skadlig för hälsan. Däremot kan man alltid hyra en städhjälp.

Av Zkrivaren - 5 januari 2008 12:31

Idag var det bara att ta med ett lakan ut, knyta fast det på kroppen coh skydda knoppen. Sedan ställa in balanssinnet och ut i vinden. Vicka lite åt vänster-höger så jag kommer mellan husen och ner till vägen. En galant vänstersväng och jag är redo för take off. En rejäl blåsning fyller lakanet och jag lyfter. Jag lägger ut en riktning västerut mot västkusten. Härlig utsikt om det inte vore för fåglarna som undrar vad det är för ett spöke som kommer farande. Knappast ett flygplan i kraschat tillstånd.

Undrar om jag ska gå ner i Borås, Falköping, Uddevalla eller Strömstad? Eller ska jag vända lite norrut?

Ja det är inte lätt att ta beslut i sina dagdrömmar när man är ute i blåsten med hunden 

Av Zkrivaren - 5 januari 2008 09:49

Nu är det lördag enligt almanackan, men vädret är bara en repris, nu blåser det i repris också! Eller går hela livet i repris? Det kanske inte är 2008, det är i själva verket 1998. Eller är....   Hur det än är så är det inget vidare, inte ens humöret o annat.


Idag har Hanna och Hannele namnsdag. Gratiis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards