Alla inlägg den 3 januari 2008

Urk

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 22:37

Vilken start på sömnen.... :-)

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 21:20

Det blåser rejält ute och när det träffar huskroppen dundrar det som en jordbävning. Fat jag föredrar nog äkta vara...igen.

För det är väl inte en snäll dam i sin bästa ålder som påkallar uppmärksamhet?

Tänker på vargen och de tre grisarna, fast nu blir det väl en snäll snygg dam i sina bästa år, som bara vill tufsa till mig på ett mysigt sätt? Inte undra på att håret står åt alla håll! :-)


Tack vare blåsten ska jag "låna" en spark imorgon. Det var länge sedan jag stod vid/på en sådan, så läser du något om en galning som lyckades köra in med sparken i garaget utan att stanna eller öppna dörren, så kan det nog vara jag. Speciellt om färden fortsätter över gatan och skolgården, ut på vägen i full fart, vilket jag alltid har på cykeln, för att glömma vänstersvängen och köra ombord på tåget till Stockholm. Undrar vad de tar för biljetten, en person och spark?


Imorgon blir det en farlig dag eftersom gården är blankisad och jag måste ut.

Så håll tummarna för mig! Så kanske jag mms:ar en kopp kaffe.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 18:40

Inte långt efter föregående inlägg åkte räddningstjänsten iväg, alla med blåljus och sirén påslagna. De åkte till en olycka vars orsak är detta väder. Sex personer är i bilarna, och de blir nu omhändertagna av räddningstjänsten. Samtliga har förts till sjukhus med olika skador, inga livshotande.


En av många olyckor i ett väder som vi kunnat slippa. Och inte blir det roligare när media lägger på med att det finns 20 0000 påverkade förare varje dag på våra vägar. Du har säkert mött flera av dem, ovetandes och med turen att inget hände. Kanske det berodde på barmark eller räcken. Men bara vetskapen om att så många kör påverkade i trafiken är skrämmande.

Motormännens Helnykterhetsförfund (MHF) vill ha in körkortet i gymnasiet rredn, med förhoppning om en minskning av antalet påverkade i trafiken. Tyvärr tror jag inte det hjälper. Vi kommer att få nya skräckinjagande siffror med tiden. Samtidigt dödas många oskyldiga, andra skadas varierande och den gemensamma orsaken är påverkade förare i trafiken.


Det är inte konstigt att man är orolig för dem man känner ute i trafiken.

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 16:25

Nu kan du som älskar snö få arbeta här, utan en spänn i lön, men med folk som skäller på dig för att du jobbar för långsamt. En dm väntar på dig här, så ta med skyffel, du är redan sen!


Av valen att ta cykel eller att gå blev det cykel och tur var det. Mitt i en korsning där man normalt går över gatan svängde jag med cykeln. Svängde var att ta i, jag kom på tvären när bakhjulet släppte. Och frågan jag ställde mig senare var vilket som var bäst. Att cykla på ishalkiga vägar eller i decimeterdjup snö?

På väg hem för en stund sedan höllt på att sluta olyckligt. På väg upp för den lilla gångbanan släppte plötsligt hjulen och både fram och bak rullade på is!

Snabbt in och ringa hyresvärden som är ledig veckan ut!


Fan ta den som säger att snö är fint och bra! Nästa fråga är hur många benfrakturer som lappas ihop idag? 

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 12:10

Först snöskottning så det värker i kroppen, ända ut i sno... Sedan ut med hunden på plogade trottoarer och riskera livet på oss båda. Plogat och väldigt halt, ingen sand. Det kanske kommer sand inom 48 timmar, men man ska inte räkna med det. Bara med nya frakturer


Oh, vad vintern är trevlig:-(


Snö bortskänkes, bara att hämta!

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 11:36

- Jag fick mig ett ligg igår och idag skickade hon mig ett SMS, sa Thomas.
- Och?! Vad skrev hon? undrade Lars.
- Hon skrev "du har glömt sex enkronor på nattduksbordet", jag svarade bara "ok"...
- Hon vill nog träffa dig igen.
- Jag trodde det också. En stund senare så kom det ett sms där det stod "förresten, det var bra sex vi hade". Då svarade jag "det var värt varenda öre". Hon skrev inget mer sen...

Av Zkrivaren - 3 januari 2008 10:04

...bara vräker ner. Komma ut genom porten är en skämt, oskottat och med centimetrarna liggande av vit skit underlättar inte. Och när man ska framåt är det ännu värre. Finns det någon kran som jag kan vrida på så att det blir regn istället och varmare?


Idag har Alfred och Alfrida namnsdag. Grattis! Min morfar hette Alfred och han firar nog det i sin himmel idag.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards