Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Zkrivaren - 1 januari 2008 23:28

Och så har även nyårshelgen avverkats och tre normala arbetsdagar tar sin form innan helgen.


Under nyårshelgen skickades ca 54 miljoner sms vänner emellan. En av dem var min granne som tog emot och skickade för fullt. Till mig skickades imponerande noll sms från de som kallar sig vänner. Dags att byta? För ger jag ett påpekande om detta, komer jag att få höra samma stories igen och dom kan jag redan.

Däremot har det trillat in hälsningar via e-posten från olika människor, med eller utan familj. Till och med mejl från andra länder har kommit in. Skoj tycker jag, men de har ju en annan uppfattning om saker och ting.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 1 januari 2008 17:52

...börjar tystnaden ta vid, den som är efterlängtad, inte minst av djuren. På dagens eftermiddagstur, tillsammans med killen hennes, gick vi ut i skogen och lyssnade till naturen. Skönt! Och nu tycks även lugnet ha kommit till bostaden också. Tidigare hördes det smällare, men de har tystnat.


Till alla besökare önskar jag en god fortsättning! 

Av Zkrivaren - 1 januari 2008 17:20

Det var två män som satt i väntrummet på sjukhuset. Båda två såg mycket förlägna ut men efter ett tag sa den ene till den andre:
- Varför är du här?
- Jo det är så här att jag har en röd ring runt snoppen, svarade den andre.
- Vilken tillfällighet, det är nämligen så att jag har en blå ring runt snoppen.
De fortsatte att prata om vad det kunde vara för någon mystisk sjukdom de hade när läkaren öppnade dörren och bad en av dem att komma in.
- Du kan ju gå in först sade mannen med den blåa ringen till mannen med den röda.
När doktorn fick se mannens röda ring så skrattade han lätt och skickade snabbt ut honom. När mannen kom ut till väntrummet så sade han till den andra:
- Det var inget farligt, doktorn sade att det skulle gå bort av sig självt.
Den andre mannen kände sig helt plötsligt mycket bättre och gick med lätta steg in till doktorn När doktor såg hans blåa ring så han mycket bekymrad ut.
- Det här ser inte bra ut, vi måste amputera.
- Va, åt den andra sa ni ju bara att det skulle gå bort av sig självt, skrek mannen.
- Ja, men han hade läppstift runt snoppen, ni har kallbrand.

Av Zkrivaren - 1 januari 2008 11:00

Jag har lämnat ett dåligt år bakom mig, ett nytt väntar p mig, det inleds idag. Hur det blir vet jag fört om 12 månader, så det är med en viss spänning jag ser fram mot året.


I dag är det Nyårsdagen, den lediga lata dagen efter firandet i natt. Till alla hundägare vill jag framföra mina förhoppningar att djuren klarade sig så bra det gick under gårdagskvällen och tolvslaget. 

Av Zkrivaren - 1 januari 2008 00:27

Det nya året 2008 är cirka 28 minuter gammalt och jag konstaterar att vänner är inte att lita på. De framför budskap, som inte innhåller annat än ord, numer kräver jag handling för att tro på så kallade vänner, nytt sedan midnatt.


Och nog var vi duktiga på att skicka upp avfallet i luften, nu var det ingen som klagade från ministerhåll. Hela 300 ton skräp eldade vi upp på några minuter. Jag undrar hur mycket bilutsläpp det motsvarar?

Apropå bilar, nu är bensinen minst 20 öre dyrare och dieseln hela 55 öre dyrare, sedan kommer skatt och försäkring på detta.

I Stockholm har dryga 500 personer intervjuats och en tredjedel vill höja tullavgiften, det som andra kallar trängselskatt. När skall de fatta att de kan höja skatten till 1000 kronor, bilarna blir kvar. Förbjud då istället alla privatbilar utom gas- och eldrivna privatbilar att köra i Stockholms innerstad. Den som gör det skall bli av med sin bil. Det svider mera.


Nya lagar som några skrivit, börjar också att gälla idag. Men vem orkar bry sig? Fast det ska vi göra. Men ingen har sagt när, så jag väntar väl till nästa nyårsafton, om jag lever då.


Här var det relativt lungt i fyrverkerierna jämfört med förra året. Många djur tackar säkert för det, ändå är alltför många nu rädda, och skakar även när ägare är där. Min egen van vid det, kröp ändå in under sängen när det var som värst. Nu ligger hon och kollar husse, när ska han komma i säng i natt, undrar hon. Svaret är att det vet jag inte i skrivande stund, bara att jag säger godnatt till dig besökare. Vi hörs, om du vill, imorgon!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards