Alla inlägg under oktober 2007

Av Zkrivaren - 28 oktober 2007 23:02

En konstig blogg blir det, jag skriver, men ingen kan läsa den, inte ens jag. Så är det i den trånga världen, så skynda på med servern!


Lev väl!

Av Zkrivaren - 28 oktober 2007 19:31

Snart är den jobbiga helgen som inleddes så otroligt bra, men slutade mindre roligt, tack vare vissa empatilösa så kallade mänskliga varelser. Det finns mer raka ord, men skriver jag det här riskerar jag bl a kommentarer av oförstånd från ej insatta personer, så mer blir det inte.

Däremot finns det någon som är dess raka motsats, en person som är otroligt fin människa!

Och däefter finns det två personer i VG, som jag är glad att jag känner, båda är bloggare på olika ställen. Listan kan göras lång, men jag skall inte tråka ut dig med en sådan...den här gången.


Själv ser jag nu fram emot måndagen då cykeln skall skjuta fart i såväl nedförs- som uppförsbackar, med mina ben som trampar på till mjölksyran tränger på. Försöker varva det med det normala vardagspysslet eftersom jag lite optimistiskt råkade planera en helg för flera med matinköp, och för att den inte skulle förfaras, åt jag för tre. Och det syntes, nu är det på väg bort, men lite extra till tar jag. Man vet ju aldrig hur man ska se ut för att passa:-)

Av Zkrivaren - 28 oktober 2007 09:46

Du har väl tagit ut din sovmorgon? Och ställt tillbaka klockan en timme? För nu är det vintertid eller svensk normaltid som gäller igen, den närmaste tiden. Själv tog jag ut den efter en hyfsat god natts sömn.


Idag har Simon och Simone nmnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 27 oktober 2007 23:14

Efter mitt hundinlägg har det kommit långa svar som kommer att besvaras förhoppningsvis under veckan, eftersom det sker på saklig grund, om än med felaktig slutsats.


Jag skall i säng före midnatt och sova för en gångs skull den här veckan.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 27 oktober 2007 14:39

En liten flicka och en liten pojke sitter på en strand när flickan nyfiket frågar pojken.
- Vad har du där? och pekar på pojkens stolthet.
- Det är min vattenslang, svarar pojken stolt.
- Gud, så omodernt! skrattar flickan. Min är inbyggd.

Av Zkrivaren - 27 oktober 2007 11:53

Med några timmars sömn är jag åter vid datorn tillfälligt, skall strax skynda iväg med hunden och sedan sklla jag hämta lite information om tågtrafiken.


Har sovit några timmar och det rejält.


Idag har Sabina namnsdag. Grattis!

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 23:09

Det blir inte så många ord den här gången av skäl jag inte vill gå in på, men de är positiva skäl!

Låter dig lyssna på Country Road.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 26 oktober 2007 16:07

På väg hem med hunden närmar vi oss en korsande gata. Samtidigt hörs en dieselmotor nära oss. Jag stannar och stopar hunden i samma ögonblick en stor lokla buss kommer sakta rullande och blinkar för sväng framför oss. Han såg att vi stannade och fortsatte sin sväng och for vidare, vi gick genom avgaserna mot vårt mål.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards