Alla inlägg den 29 september 2007

Av Zkrivaren - 29 september 2007 23:01

Regnlördagen den 29 september går inte till världshistorien som en torr fin dag med vackert väder, snarare som en bedrövlig regndag, då regnet aldrig ville upphöra. Blåsten gjorde det inte trevligare.


Nu ska jag snart krypa till kojs och sussa lite.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 29 september 2007 19:11

Ute öser regnet ner i perioder. Precis när jag går ut med hunden kommer en rejäl skur. Vi var vid porten i skydd. Trettio sekunder senare slutade regnet. Ut kom vi och lätt dugg kom och gick. I vår insjö simmade ett hundratal gräsänder i alla åldrar och två kanadagäss.


Tack o lov var jag inte ensam hundägare ute och hann med att byta några ord med andra, främst om vädret, något hundarna inte brydde sig om så mycket som vi människor.


Utan tvekan har denna lördag varit en bloggardag, det vill säga sitta inne vid datorn och blogga, i värmen och där det är torrt.

Av Zkrivaren - 29 september 2007 15:12

Arne och Berit kom underfund med att det att det ända sättet att få till en snabbis på söndagen var att skicka ut den tioårige sonen på balkongen för att rapportera vad som hände i grannskapet.Pojken började rapportera på samma gång som föräldrarna drog igång sina aktiviteter. En bil bogseras bort från parkeringen vid grannhuset. En ambulans körde just förbi. Sören Svensson med fru har sex.

Föräldrarna kom av sej ganska rejält och ropade:
-Hur kan du veta det?
-Deras son står också på balkongen.

Av Zkrivaren - 29 september 2007 14:01

Skitvädret kom att bli bättre, solen kom tillbaka och lyste inbjudande, men då var jag redan upptagen. När hunden sedan skulle ut var solen inte kvar, men efterträdare fanns, kraftig blåst. I vindbyarna blev det jobbigt och jag var glad att jag inte satt på cykeln, för då kan jag ha brutit mot Luftfartsverkets bestämmelser.


Det finns faktiskt regler om vad som får framföras i luften och på vilken höjd, jag tror inte det finns något om mig på cykel tio meter över marken i korta luftfärder. Sedan all kommunikation om start- och landningstillstånd.

Nej, det var nog tur att jag hade hunden, inte cykeln nu, men senare skall jag på cykeln... 

Av Zkrivaren - 29 september 2007 10:00

Det är lördag förmiddag det är skitvöäder ute och vad i hela friden kliver man upp ur sängen för? Uppe är jag och lördag är det. Vad som skall hända idag vet jag inte, men den har börjat bra med sms bl a.


Mikael och Mikaela har namnsdag idag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 29 september 2007 00:03

De svar jag trodde var svar jag kunde tro på, börjar flagna i kanterna. När frågetecknen rätas ut i en stunden för att knöglas ihop i nästa, då underlättar det inte. Tvärtom, det undergräver. Jag hoppas att få sova hyfsat i natt, det bllev inte så natten som var. Inte blev det bättre av att jag sparkade av mig täcket.


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards