Alla inlägg den 24 september 2007

Av Zkrivaren - 24 september 2007 23:12

Så är den första arbetsdagen på den här veckan till ända och vi ser fram emot en ny arbetsdag, tisdag. Personligen blev jag orolig när jag fick höra den senaste väderrapporten om lågtryckens nya motorväg, rakt över Sverige, med regn och rusk. Men det blir ganska varmt och det tackar jag för. Fast visst vill jag också ha sol, så lite som det varit i år av den varan. Men en sak är säker, det som skrev i en tidning eller två om "nu är värmen här" var osanning...igen! Inte blev det 20 grader, men okay Malmö lyckades enligt inofficiella siffror nå nära 22 grader idag. Så visst 20+ blev det, men inte här och det gör mig besviken för det gällde ju stora delar av landet.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 24 september 2007 15:56

Jag är känd i bekantskapskretsen för att cykla snabbt. Har aldrig förstått poäng med långsam cykling om man inte är ibland människor alltså. Efter dagens leverans kommer jag upp ur en nästan becksvart tunnel uti soljuset och uppför en 15 meter brant backe med bommar för. Sådana man måste lingra sig mellan, så det gäller att ha fart upp. Problemet är att man kommer ut på vägen direkt. Men jag ser ju vägen rakt fram och vänster, inte höger. Och framifrån kom det en bil så jag trampade på för att hinna först. Då såg jag ambulansen från höger. Jag brukar säga att ska olyckan vara framme, skall ambulansen vara nära. Men nu blev det lite väl löjligt nära. Han hann inte se mig och jag fick stopp på cykeln.


Några hundra meter bort fasstnade jag i ett vägarbete. Någon hade använt en skylt att bromsa emot så skylten skulle bytas ut. Där stod en snubbe med last bil och värstingrepet. Lindar det runt stolpen och drar i det. Då hade jag god lust att säga åt honom att han kan inte räta upp stolpen så. Nu gjorde han inte ens ett försök. Bilens kran lyfte upp hela stolpen som lades på flaket. Bye bye med den. Undra vilket år ersättaren kommer?

Av Zkrivaren - 24 september 2007 12:49

Det var en svensk, en amerikanare och en ryss som skröt om sina hemländer, först sade amerikanen:

-Jo, i USA har vi ett flygplan som kan flyga fem gånger snabbare än ljudet, sedan sade ryssen:

-Ja, men vi i Ryssland har ett kärnkraftverk som kan ensam värma hela Sibirien!. Svensken:

-Jaså, men i Sverige, i centrum av Stockholm bor det en kille vars penis är så lång att den hänger bara en centimeter från marken när han går.
Samtidigt gick en gammal gumma förbi dem och kastade en hastig kommentar:

-Självskryt luktar illa!

Då fick amerikanen dåligt samvete, och sade:

-Ja, alltså, jag överdrev lite. Flygplanet som jag talade om flyger bara fyra gånger snabbare än ljudet, därefter sade ryssen:

-Jag överdrev nog också, kärnkraftverket som jag talade om värmer inte mer än en tredjedel av Sibirien.
Svensken:

- Ja, jag måste också erkänna att jag överdrev lite, killen som jag nämde bor inte riktigt i centrum av Stockholm....

Av Zkrivaren - 24 september 2007 12:10

Skulle jag skriva som jag tänker skulle det här inlägget börja med en svordom. När jag sk gå mot en gångbro från bilvägen sett kommer jag fram till fästet tio meter från vägen då en bil tutar av bara den. Först flög en and upp i luften, efter kom jag. Vid nedkomsten vänder jag mig om och ser en gubbe någonstans vid gravens rand i ålder köra en lite ny bil. Han hade hittat tutan. Kanske han skulle sätta den där hjärnan sitter på andra.


På hemväg passerar vi ett hus som målas vars målare alltid snackar skit om mig. Idag var det inget undantag. Men jag snacker inte med lågt stående varelser. Jag har själv varit med och målat ett hus som är en tredjedel större på en vecka. De har hållit på i minst 6 veckor. Men det är ju skillnad på duktiga amatörmålare och skitsnacksmålare.



Av Zkrivaren - 24 september 2007 10:43

Efter en natt med god sömn blev det morgon och mobilen väckte mig. Mysigt! Fick ett gulligt sms, som fick den här dagen att börja bra. I skrivande stund tittar även solen fram.

På morgonen var det dimmigt och fuktigt, inte alls kul att vara ute, men nu verkar det bli roligare. Hoppas att även du får en bra dag!


Gerhard och Gert har namnsdag idag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards