Alla inlägg den 18 september 2007

Av Zkrivaren - 18 september 2007 22:55

Tiden flyger iväg med mig vid datorn och vid msn, så mycket har det inte blivit gjort ikväll, men det är en dag imorgon också. I brist på textinnehåll bjuder jag på musik: Mariah Carey och "Whitout You".


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 18 september 2007 21:05

När det är dåligt väder på gång som storm, orkan, ösregn med översvämmningsrisk osv, då har smhi alltid rätt. Så är det nu också. Redan börjar temperaturen att falla och den råa kylan tränger in i bostaden. Till och med hunden som normalt ligger på golvet, ligger nu på den varma mattan. Det ska bli mellan 0 och 5 minusgrader över hela landet i natt, lokalt kallare.


Jag har satt igång ett el-element som går på termostat. När temperaturen går under 18 grader startar det, och startar gör det ofta. Imorgon lär jag se hur växterna har tagit det, från varmt till kallt på ganska kort tid, men det är ju klart, de känner nog inte råheten på samma sätt som en människa. 

Av Zkrivaren - 18 september 2007 16:14

Naturligtvis gaddar molnen ihop sig och siktar in sig på mig och den jag pratar med när de börjar brassa på med vätan. Vi flyr åt var sitt håll. Jag på cykel via skräpavdelningen och slänga hårdplast till centrum femtio meter bort. Under tak och då kommer det ännu mer regn. In på ICA, där personalen, som satt skyddade, verkade inte ha gjort det på sitt opersonliga snudd på oförskämda sätt i kassan. Jag hoppas att det berodde på trötthet, inte på kunden dvs mig.


Ut igen och nu öser det ner. Jag står under tak liksom alla andra oskyddade, men så står där också ortens dummerjönsar. Med paraplyer modell stora står de under tak och paraplyerna ligger i regnet uppslagna. Till vilken nytta?

När jag står där sticker räddningstjänsten iväg på utryckning. En av bilarna med en sidolucka för utrustning på vid gavel. Antingen hade de glömt att stänga i upphetsningen eller så försöker de pricka gående under utryckningen, så att de får mer att göra. :-)


På vägen hem gjorde jag dagens dödsförakt. Jag körde på lika villkor som bilarna och enligt trafikregler och lagar, rakt ut i korsningen. De från sidorna hade företrädesplikt, något som en stadsjeeps förare inte riktigt ville vara med om, men insåg att han skulle få problem om han fortsatte över mig. Jag å andra sidan skulle nog få ont. Adrenalinet var på topp och varenda muskel i kroppen var beredd att inom loppet av mycket liten tidsmarignal, aktiveras och få mig och cykel att skjuta fart, något som inte behövdes.


Närmast väntar hunden på sin (blöta) promenad, så jag får återkomma.

Av Zkrivaren - 18 september 2007 12:02

Tre män satt och på en bar och pratade den ena sa tänk om man haft 6 pojkar då skulle man kunna ha ett eget volleybollag.
Den andra sa tänk om man haft 11 pojkar då skulle man kunna ha ett eget fotbollslag.
Den tredje sa tänk om man haft 18 fruar då skulle man kunna ha en egen golfbana!

Av Zkrivaren - 18 september 2007 10:42

Äntligen lite stressad ro framför bloggen.

Man brukar säga upp med tuppen, jag kom upp med hyresvärden! Klockan 07:30, var han och störde runt här, och då får man inte ligga varken i säng eller soffa. Men inatt drog jag stockar, fast det kändes som jag blev rejält kramad, kanske därför en "stock" inte följde mängden? Undrar vad jag drömde om?

Fast att stressa idag när det är kallt och grått ute känns inte kul, det är inte kul! Men ute måste man vara. Nja delvis, men det räcker. Det är nog dags för en kopp thé.


Dagens namnsdagskille är Orvar. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards