Alla inlägg den 16 september 2007

Av Zkrivaren - 16 september 2007 18:21

På hundturen i eftermiddag tog jag och räknade gräsänder i "vår" sjö och blev rejält överraskad när jag summerade 100-110 stycken i vattnet eller i anslutning till vattnet. Det är en ansenlig mängd fåglar.


Hemma igen upptäckte jag att matbrödet var slut så det blev cykeln ner till Coop, in och titta ibland de ganska tomma hyllorna. Där hittade jag tunnbröd från Lövånger. Smarrigt och de hamnade i korgen, en dricka smet ner också, sedan iväg till kassan. Där satt den genomtrevliga Sara, som får kunderna att känna sig väl till mods. Vi bytte några ord innan det var dags för henne att serva nästa kund.

Igår i ICA fick jag också god service från personalen och jag konstaterar att fortsätter personlen i dessa butiker att vara så trevliga, får de snart se mig gå mitt itu. Vardera halvan till vardera butiken. :-)


Innan jag satte mig vid datorn tog jag ett tunnbröd med älgkorv på, så nu känns det "hemma", norrländskt alltså.

Mauro Scoccos "Sara" tillägnas i första hand Sara i "min" Coopbutik, och sedan till alla andra människor som arbetar med service på ett trevligt sätt.

Av Zkrivaren - 16 september 2007 13:22

Sent natt och allt står fel i tiden under dagen. Vaknade på tok för sent och tretton minuter senare var jag ute med hunden på en två timmars promenad där i mötte flera hundar. Regnet hängde i luften, men det hindrade inte varken hundar eller ägare från att stå och prata ute. Vi prade om nutid kontra dåtid, och musiken med bl a Travis Tritt och Johnny Cash, kan illustrerad detta lite.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards