Alla inlägg den 15 september 2007

Av Zkrivaren - 15 september 2007 23:51

Jag sitter här i rummet och tänker på oss bloggare. Varför man inte kan lita på bloggare?

Jag hade en vän på en blogg, som jag avslutade för ganska länge sedan. Personen ifråga och jag kom varandra väldigt nära. Då kom plötsligt ett inlägg med en fråga i, en fråga jag kunde besvara och gjorde det. Då fick jag i mig att jag var elak. Något fundersam undrade jag vad personen menade. Svaret blev att nu var jag oförskämt elak. Där drog jag gränsen och sade upp bekantskapen med personen ifråga. Tyvärr är detta inte en isolerad händelse.


Andra har råkat ut för otrevliga kommentarer och rena påhopp, vissa med otäcka antydningar och som är i strid mot svensk gällande lag. Vi, här hos Bloggagratis kan stänga av kommentarsfunktionen, något jag tycker är mycket bra. Men hos andra går inte detta. En bloggare som fick en klart lagstridig text till kommentar anmälde det till bloggansvarig, för bloggaren tog illa vid sig. Bloggansvarig menade bara att citat:"du får välja funktionen att inte visa kommentaren förrän du godkänt den". Men poängen var att bloggaren själv redan sett texten. Svagt.


Därmed har vi gått över till söndag och jag skall praktisera akrobatik genom en baklänges sidoskruv mot sängen. :-)


Lev väl!

Av Zkrivaren - 15 september 2007 19:50

Det är kul för dem som har fruktträd i sin trädgård, som äpplen och päron. Det tråkiga är att de förblir i träden istället för att tas om hand. Jag passerar dagligen på hundturen sådana träd där frukten bara förstörs.

Men på dagens tur, den långa skogspromenaden, som egentligen går på en upplyst stig med skog intill, finns ett äppelträd, som har hur mycket äpple som helst, helt orört. Cirk 50 på marken och minst lika många syrligt goda små äpplen, sitter kvar iträdet, åtminstone tills jag passerat. :-)

För jag har svårt att låta bli och "palla" när det står på offentlig kommunal mark. Mmmm...vad gott, fast det var bara ett äpple. 

Av Zkrivaren - 15 september 2007 17:13

Så har jag avverkat en fotbollsmatch mellan två damlag och det man talar om är nog friläget för hemmalaget som bokstavligen gick upp i luften när hon sköt högt över ribban från några meters håll i friläget.


Nästa är när hemmalaget har frispark och spelaern är på väg fram mot bollen för att skjuta iväg den. Just i sparkens ansats blåser domaren och publiken får se matchens spark i luften.


Det tredje ämnet blir nog när Em i hemmalagets anfall smäller ihop med en motståndare som skadare sig och därför skickar bollen utanför sidlinjen istället för att fullfölja anfallet med bollen. Vilken Tjej! Fylld med empati och mycket duktig spelare och  tremålsskytt idag.

Av Zkrivaren - 15 september 2007 12:49

Idag råder det livsfara här i området. Det blåser så enormt att fåglarna har stora problem att hålla kursen på den extremt låga höjden som de flyger på. Har man otur sitter en kråka i munnen på en och flaxar. Så se till att ha med salt och peppar! :-)


För min del var det hunden som var med och vi träffade så många hundar så att promenaden tycktes aldrig ta slut. Alla var det mindre hundar och endast ett tillfälle var det en jämbördig, som inte fick hälsa. Då var det en fyrfoting som blev ledsen.

Inte heller hon gillar blåsten något vidare, men ut måste vi, det skall lättas på tryck och umgås innan det är dags att gå tillbaka in igen, oavsett väder.


Nu väntar käk.

Av Zkrivaren - 15 september 2007 09:12

Efter en natt fylld med för lite sömn beroende på drömmar och konstigheter, är jag vid tangentbordet innan jag försvinner ut i den kyliga luften. Dock har solen släppts fri och lyser med sin närvaro.

Siri och Sigrid har namnsdag idag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards