Alla inlägg den 12 september 2007

Av Zkrivaren - 12 september 2007 22:13

Nu har tiden sprungit ifrån mig igen. Jag har suttit med olika problemlösningar i datorn och funnit lösningar till allt ut windows movie maker, där jag inte får med inspelat ljud när jag redigerar. Synnerligen irriterande.


Nu är jag så trött att väggarna rör på sig och tangentbordet dansar samba. Så jag lämnar bloggen för ikväll och önskar dig besökare en godnatt & sov gott! 

Av Zkrivaren - 12 september 2007 18:32

I ett förhållande jag hade var sex kanske det som vi hade mest gemensamt, och tur var det för det finns roligare saker en "handdragare". Och vid ett av dessa tillfällen ahde jag varit och jobbat och var på väg hem. Rulltrappan stod still så jag tog hissen. Med i densamma kom ett fyllo. Det första han frågade rakt på sak:

- När knullade du sist?

- Om fem minuter, svarade jag.

- Du är en lycklig fan! sa han och blev tyst.


När jag kom hem berättade jag om händelsen och fick till svars:

- Har du något att ge då, kåtbock?

- Visst, raring.

Det vi inte tänkte på var att köksfönstret var öppet och folk utanför hade hört vad vi hade sagt, men det fick jag veta senare. Vi fick av oss det nödvändiga och använde ett köksbord, som höllt i fem minuter. Sedan låg vi i en hög av krossat trä. In till sängen och en fortsättning där.


Just uttrycken vi använde (ovan) fick jag i mig på ett litet oväntat sätt när jag var på väg till affären en lördag efteråt. Plötsligt hör jag en tjej bakom mig:

- Är du redo, kåtbock?

- När du vill, älskling, svarade jag. Sekunden efteråt insåg jag vilket misstag det var, och då fick jag veta att det som sagts i köket, hade snappats upp av andra och det fick jag äta upp länge. Fast jag var aldrig svaret skyldig. Men namnet bär jag fortfarande med mig, jag tror jag vet varför...

Av Zkrivaren - 12 september 2007 18:11

Ibland är det svårt att komma framåt, som idag när jag skulle till centrum, jag hann få ut cykeln så träffade jag grannen och hans hund. Vi hade sällskap och pratade datorer, något som nästa varenda en vill prata med mig om. Efter en mycket lång stund och slö promenad i lungt tempo, skildes vi och jag tog mig snabbt till it-butiken. Här började vi att prata om ett dataproblem och fortsatte av bara farten in på foto och bränning, allt under tiden som flög iväg.


Jag fortsatte min färd till centrala centrum med matbutikerna och smet in hos ICA efter att ha "lånat" pengar ur bankomaten, för att handla saft. Men som vanligt blev det lite annat också. Så var bankomatpengen borta, och jag skulle hemåt. Det gick fortare och jag brände en massa hemma, innan jag tog ut hunden.


Nu uppstod det roliga fenomenet hundägare som springer för livet? när de ser mig och hunden. Deras egen hund undrar varför och stretar emot. Men till slut kommer en liten tjej med matte, som får hälsa, en blandning av labrador, border collie och nåon sort till. Tretton veckor gammal tjej som blev till sig i min, som blev som en diva istället. Den lilla valpen följde noggrant beteendet och plötsligt satt båda hundarna, sida vid sida. Eller så smekte/strök sig den lilla mot min stora fullkomligt facinerad av att få träffa en sådan stor hund. Tiden flöt iväg, men det gör mindre när man har det trevligt. 

Nu är det kväll och vi är båda inne, något ingen av oss riktigt vill vara på grund av omständigheter som råder i uppgången. 

Av Zkrivaren - 12 september 2007 10:48

En man går till doktorn för att söka hjälp för sin värkande armbåge. När han kommer in i undersökningsrummet finner han att doktorn är ute och det i stället står en stor datamaskin mitt i rummet.

- Urinprovet, tack, säger datamaskinen. Mannen blir lite förvånad men sätter in sin lilla burk med urinprov i en lucka på maskinens framsida. Luckan stängs och maskinen börjar skramla och skaka. Efter ungefär en minut kommer det ut en remsa ur datamaskinen. Mannen läser på remsan:

Tennisarmbåge. Kom tillbaka om en vecka. Mannen går därifrån, inte helt nöjd och han bestämmer sig för att driva lite med maskinen till nästa gång. En vecka senare när han skall tillbaka förbereder han en burk med urin från både frun, dottern och sonen. Som kronan på verket drar han en handtralla och lägger lite säd i burken. Han går tillbaka till läkaren och möts av samma maskin igen. På maskinens uppmaning sätter han in sin lilla burk i luckan och maskinen skramlar igång. Den här gången tar det betydligt längre tid innan remsan kommer ut. Mannen tar upp remsan och läser:

Din son röker hasch. Din dotter är gravid. Din fru är otrogen. Och om inte du slutar runka kommer du aldrig att bli av med tennisarmbågen!

Av Zkrivaren - 12 september 2007 09:40

Åsa och Åslog har namnsdag idag och till dem säger jag grattis! (Ida får vänta några dagar. Sorry!)


Vädret är bättre och det innebär mer utejobb för mig, inte för att det är fel i olika vädertyper, men jag är ju människa och föredrar sol och värme före regn och kyla. Åtminstone utomhus. Jag ska dock även arbeta inomhus, skriva på datorn en del idag och ikväll var det meningen att jag skulle på föreläsning, något jag troligen inte hinner med. Jag ska däremot hinna med att blogga, hoppas jag. För det kan jag göra när som.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards