Alla inlägg den 9 september 2007

Av Zkrivaren - 9 september 2007 23:03

Lagom till jag skulle skriva detta inlägg flög en spik i uttaget och jordfelsbrytaren slog av all ström. Plötsligt var det mörkt. Ett tryck på återställaren och omstart var det som behövdes och nu är raderna skrivna.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 9 september 2007 22:14

Jag kanske kom undan lördagens helvetesfest hos grannen ganska bra, om jag jämför med den gamla tanten med hemtjänst raktunder honom. Jag vaknade till någonstans runt 8, men orkade inte upp. Klockan 10 försökte jag få tag i hemtjänsten vars bil stod utanför. Trots att jag och hunden for nedför trapportna som lågsniffande JAS-plan, hann människan iväg. Sedan dess har jag inte sett dem alls. Och det är nedsläckt i lägenheten och andra tecken som visar på felaktigheter. Normalt är de här runt 8-10 ggr/dygn. Det kan alltså ha varit ambulansen som var här på morgonen och hämtade henne!

Av Zkrivaren - 9 september 2007 18:41

Förr var söndagen den lediga dagen, då var allt stängt och folk hemma och vilade. Men sen kom kvälls- och helgöppet i allt större omfattning och söndagen blev som en arbetsdag.


Den här söndagen verkar dock ha tagit ett antal års kliv bakåt i tiden för den har varit extremt lugn söndag. Till och med grannen under är...hmmm...bra. Ute är det tyst och lungt och dem jag har pratat med säger att det har inte varit så här tyst på mycket länge på en söndag.


Det är nog grannen som orsakade mångas död, som kyrklockorna klämtade, ännu fler skadade, för att inte nämna alla chockade människor som inte törs gå ut mer. :-)


Själv tog jag en långtur med hunden, träffade hundar och hussar, fåglar och en och annan knatting (barn). På eftermiddagen var det ganska skönt väder men kylslaget. Så nu är man lagom nedkyld för lite ömsint värrme...visst ja, jag är ju singel. 

Av Zkrivaren - 9 september 2007 14:40

När jag gick ut med hunden tog jag på mig samma kläder som vid fotbollen igår eftersom temperaturen var ungefär lika, men det skulle jag brrrinte gjort. Fy vad kallt det var ute. Nu fick jag ta skogsrundan för jag ville inte chocka folk med att se mig som vandrande istapp. Kung Bore är tydligen på besök.


Ner till Coop och handla lite blev ingen direkt höjdare med "finniga pysar" som tror att dom är bäst o snyggast. Någon som är det är kassörskan Hjördis, som satt i kassan. Hon är alltid lika trevlig och vet hur man behandlar kunder, eller kanske jag ska skriva hur man skiljer folk och fä åt, med tanke på de som kom efter. :-)


I grannuppgången diskuteras det om det var en katt som lade en hög i trappuppgången igår. Med tanke på klientelet som fanns i och utanför bostäderna och trappuppgångar så finns det utrymme för tankar. Kanske var det en hund, det finns en sådan också i uppgången.

Av Zkrivaren - 9 september 2007 10:08

I gårdagens party, som så när kostat mig en del av min hälsa (ropar inte hej ännu) så hade man högljudd sex precis under där jag satt. Och tjejen var tydligen bra för flera gånger hördes killen njuta mycket högljutt. Tjejen var mer tyst av sig, kanske hon var i beslutande ställning.


- Ooooh, jag kommer, skrek han plötsligt så det ekade. Och tjejen fnittrade högt. Gick det för henne med?


En sak är säker, jag var inte bjuden!

Av Zkrivaren - 9 september 2007 09:53

Söndagen med det mulna regniga vädret är här. Annette och Alice har namnsdag idag. Grattis!


Efter en natts sömn sitter jag uppe med sviter från gårdagens händelser och skall ta itu med efterarbetet från i går. Hoppas att du får en trevlig dag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards