Alla inlägg den 8 september 2007

Av Zkrivaren - 8 september 2007 22:55

Under tiden kl 22:30-22:45 snubblade sex kraftigt berusade personer ut genom porten, en urinerade på huset och två var inte en myndiga, en av icke svensk härkomst och två var tjejer. De lyckades leva rövare för flera kvarter under flera timmar. Nu blir det avkoppling och sova när locken går igen.'


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 8 september 2007 22:22

Jag sitter här med ohälsa och en hund som mår oerhört dåligt psykiskt efter grannens påhitt. Ochjag börjar undra om det låg sanning i det någon lät meddela:

Pavarotti är död, på grund av dig?  


Jag hoppas kunna återkomma med nya blogginlägg under kvällen, åtminstone ett godnatt. 

Av Zkrivaren - 8 september 2007 21:35

Grannen under har misskött sig för vilken gång i ordningen under två månader, vet jag inte, men många gånger är det. Hade du eller jag gjort något liknande hade vi varit utkastade för länge sedan.


Idag började han kl 16 och det blev bara värre. Vid 21 drog han på en bas som fick mig att bara skaka och trumhinnorna närapå att ge upp. Nu sitter jag och har balanssvårigheter, kanske beroende på grannens förbannade beteende och djävla ljudanläggning, som han inte kan sköta. Lika lite som han klarar andra banala saker som bl a tvätt. 

Av Zkrivaren - 8 september 2007 19:11

Efter en stressig fredag kommer en stressig lördag, åtminstone för mig.

Jag har ett fotojobb, som är egentligen två, för en marknadsföring. Den första delens två etapper skulle ha varit klara igår, men över en mils cykling hjälpte inte och jag fick det inte klart. Optimistiska jag tänkte att det går säkert bra imorgon, alltså idag. Spikad marknad på förmiddagen, till det hunden. Dåligt med sömn och släpa sig upp tidigt en lördag, det är absolut ingen favorit hos mig och jag tänker inte göra det till en vana, om jag inte får jättemycket bra betalt.


Marknaden var glest befolkad vid 9:30, men vid lunch var det packat med folk, dock inte som förra året. Avtrappning av marknaden började redan 14:30. Jag fick en del bilder och jag hann även med en tur med hunden, äta, handla och ge hunden mat, innan jag satte mig och gick igenom alla foton som tagits. Sortering är söndagens göra. Stön.


Sedan var det dags för fotboll och mer foto. Efter en halvlek ttalade vår herre och femton minuter före full tid öste han väta över oss tappra åskådare som såg hemmalaget vinna. Vilken tur att jag tog ut hunden innan fotbollen. Mer foton att gå igenom.


Som tack, eller grädden på moset så måste ju grannen under även kallad massor av namn för han kan inte göra något, köra sitt dj--la intro på tio sek. Det har han gjort sedan runt 15:30 och håller fortfarande på. Nån som vill ha en hyresgäst?

Av Zkrivaren - 8 september 2007 13:51

Nu har marknaden kommit igång och besökarna är många. Nu är det inte kul att cykla. Drullputtar i bilar och gåendes kors och tvärs. Nu får jag cykla otillåtet för att ta mig fram eller undvika olyckor. Och farten anpassar jag förstås, men klämmer i om situationen så kräver. Det som går bäst är bröd, som folk fått från bageriet och säljer vidare med förtjänst.


Fast regnet ligger och lurar över området är det full fart i stånden med kunder som handlar och försäljare som glatt säljer. Inga sura miner på grund av hotande regn inte. 

Av Zkrivaren - 8 september 2007 10:57

Namnsdagsfirande av Alma och Hulda, som vi gratulerar och träffar om de finns i bekantskapskretsen.


Själv slet jag tag i mitt nackskinn och lyfte mig upp ur sköna sängen efter en natt fylld med drömmar, inga trevliga drömmar heller. Kröp i kläderna och rullade ner för trapportna till cykelrummet. Där kom jag på att jag hade glömt hälften och fick kypa tillbaka uppför och hämta sakerna. Nu piggnade jag till och kunde gå nerför.


Full fart mot centrum och marknaden under hot av regn. Jag fick parkera cykeln femton meter från mynningen till marknaden där folk redan klockan 9:30 gick runt och handlade. Tyvärr kändes det väldigt avslaget i år. Lite besökare på grund av regnhotet (det kommer i eftermiddag) och utbudet var inte lockande med blommor, godis, bröd och korv, utblandat med tyger.


Vid ett av stånden som sålde korv hörde jag följande samtal:

- Ja, men det här är korv!

- Jag tror dig.

- Ja, men smaka då!

- Jag kan inte smaka. Jag har munnen full med godis.

- Äh, spotta ut det. Det här är kvalitét.


Hur det gick vet jag inte för jag fortsatte min vandring förbi stånden där alla försökte prångla till marknadspriser. Några bilder blev det och i eftermiddag hoppas jag kunna fortsätta mitt jobb med att fotografera för det projekt jag är involverad i avseende marknadsföring.


Foto: Privat

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards