Alla inlägg den 4 september 2007

Av Zkrivaren - 4 september 2007 21:45

Klockan är inte 22, men mina ögom behöver vila, förhoppningsvis hela natten utan störande mardrömmar. Blöta erotiska drömmar eller inkomstbringande drömmar är inte fel, då vaknar jag glad och förhoppningsvis kommer jag ihåg lite så jag kan delge dig som besökare det i ett blogginlägg.


Imorgon är det redan onsdag och allt fler undrar vart dagarna tar vägen. Det gör jag också. Eftersom jag normalt inte gillar julen, så avskyr jag den som ensamstående, och kan bara hoppas att dagarna flyger iväg från den 23 december till den 10 januari.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 4 september 2007 18:19

Efter en natt fylld med mardrömmar, var och är sömnbehovet stort, trots det satte jag mig på cykeln och trampade på. En resa som kunnat sluta abrupt i första korsningen. Jag ser bilen, men min trötta hjärna registrerar inte förrän i sista minuten. Bromsen arbetar hår och effektivt och en olycka undveks. In till centrum är det en smal gång. Åter igen spelar min trötta hjärna solo och jag dundrar på i alldeles för hög fart i i gången ibland folk. Något de inte gillar och det med all rätt. Jag bromsade dock ner till mänsklig fart och fram till affären.


När jag kommer in står en anställd och lastar på nya friska kundkorgar och hejar glatt. Hade jag inte varit så trött hade jag säkert backat ut, skrämd av bemötandet. :-)

Men ICA, det värmde! Går igenom min vana trogen hela butiken, men förvånande nog är det fortfarande brist på varor. Dok fick jag tag i två tuber tandkräm från Euroshopper. Tackar o bockar! Och så till kassan. Samma personal som hälsade mig välkommen, räknade in och tog betalt för mina varor. Och såg till att jag fick växeln med mig. Jag måste ha sett trött ut. Åter igen tack till ICA, det här kallar jag omvårdande kundservice och hoppas att det håller i sig.

Av Zkrivaren - 4 september 2007 12:50

En man bestämde sig för att köpa ett nytt kikarsikte till sitt gevär. så han gick till vapenaffären och frågade expediten om han hade nåt att rekommendera. Expediten tog fram ett sikte och sade till mannen:
-Det här siktet är så bra att du kan se ända upp på toppen på den där kullen, där mitt hus ligger. Prova så får du se.
Mannen tittade genom siktet bort emot kullen och började plötsligt att skratta. Expediten undrade givetvis varför och mannen sade:
-Det springer runt en naken kvinna och en naken man runt huset där uppe.
Expediten slet åt sig siktet och tittade upp emot sitt hus. Mörk i blicken tog han fram två gevärskulor och gav dem till mannen:
-Du får siktet gratis om du använder dessa två kulor. Med den ena blåser du skallen av min fru och med den andra kastrerar du mannen.
Mannen som ville köpa siktet laddade sitt gevär, satte siktet på plats och siktade upp emot huset. Och sa:
-Jag tror jag klarar det på ett skott.

Av Zkrivaren - 4 september 2007 12:39

Jag trodde att nu blir det en kylslagen dag med regn och drivis, men det visar sig att termometern har fått fram två siffror, inte mer, och solen lyser upp dagen, men värmen den är som vanligt inte här. Många går nu och väntar på en varm brittsommar, men frågan är om vi får någon överhuvudtaget. Visst har motsvarigheten till smhi, i Norge lovat det, men de har lovat värme tidigare, något jag fortfarande väntar på.


Foto: Privat

Av Zkrivaren - 4 september 2007 10:07

Jag tänkte komma i säng för att sova lite tidigare igår, vilket jag gjorde, men natten blev en lång mardröm istället. Flera gånger vaknade jag kallsvettig, som jag hade illa ute. Av drömmen/drömmarna har jag inget minne. Däremot var jag klarvaken och att somna om var inte så lätt även om det slutligen gick.


Nu är det tisdag och Gisela har namnsdag. Grattis! Solen skiner och tvåsiffrigt har vi inte kommit upp till ännu, om det ens blir det.


Ha en bra dag, besökare!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards