Alla inlägg den 3 september 2007

Av Zkrivaren - 3 september 2007 22:42

Så har även måndagen gått till sitt slut. Nåja, lite tid är ju kvar på den, men sedan är det tisdag vare sig vi vill eller inte i det här landet. En ny dag med nya prövnngar, nya uppgifter, nya händelser. Själv ser jag fram emot marknaden som kommer kommande helg. Mycket folk många stånd och alltför hjöga priser. Som vanligt på marknaden alltså. Men ändå, marknad är marknad, kanske vi ses?


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 3 september 2007 22:32

En kille som driver en sexshop ber sin vän vakta affären medan han går ut på några ärenden. När affärsinnehavaren har gått ut kommer det in en tjej i affären. Hon går fram till disken och frågar
- Vad kostar den rosa dildon uppe på hyllan?
- 300 kronor, säger killen bakom disken.
- Jag tar den, säger tjejen.
Ett par minuter senare kommer det in en rödhårig i affären. Hon går fram till disken och frågar
- Hur mycket ska du ha för den lila dildon uppe på hyllan.
- 500 spänn.
-Jag tar den.
Ett par minuter senare kommer det in en blondin i affären. Hon tittar storögt på dildohyllan, går fram till disken och frågar
- Hur mycket kostar den stora silverfärgade dildon där uppe?.
- 1000 kronor, säger killen bakom disken. Hon betalar och lämnar affären. Strax efter kommer ägaren tillbaka och frågar hur det har gått med försäljningen.
- Det har gått suveränt, svarar hans vän: jag sålde den rosa dilidon för 300, den lila dildon för 500 och din termos för en tusenlapp!

Av Zkrivaren - 3 september 2007 22:25

Jag satt i soffan i vardagsrummet och klistrade ihop en pryl med superlim. Precis när jag var klar small det till bakom mig. Bara några centimer bakom mig satte grannen in en borr i betongväggen som skiljer våra lägenheter åt. När jag väl landat i soffan igen sade jag några icke väl valda ord till grannen vägg i vägg.

Av Zkrivaren - 3 september 2007 17:08

Jag svängde in till centrum för att köpa matbröd. Men när jag kommer in möts jag av en rodnande anställd sötnos och tomma hyllor. Den annars så välfyllda osthyllan, är mer än halvtom, och när jag kommer till brödet i andra änden av butiken är det minst lika tomt där. Det var tydligen storfräsarnas helg så det mesta tog slut. Men imorgon blir det påfyllning. Ett bra sätt att få kunderna att återkomma, om än ett negativt sätt.

Av Zkrivaren - 3 september 2007 12:57

Jag har en väldigt smart granne. Efter några månader kom han på hur kranen i badrummet fungerade, sedan stod han och vred på den i en timme. Varje gång han vred ljöd det i rören. Annars är det helvetsmaskinen, som platsar på Hultfredsfestivalen, som han inte vet varken vad volym eller hörlurar är för något. Ett intro på knappa trettio sekunder tolv timmar per dag, är hans musik. Han är smart.

Av Zkrivaren - 3 september 2007 10:26

Ännu en kall och blåsig dag väntar oss som vågar eller måste ut. Till detta lägger vi nederbörd så har vi äkta svenskt väder.

Det är tur att jag fick sova inatt för sedan 07:00 har det varit full fart överallt, inte minst putsas gärsytorna. Det vill säga klipps och för oljud med sig.

Grattis alla som heter Alfhild oc Alva.

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards