Alla inlägg den 2 september 2007

Av Zkrivaren - 2 september 2007 23:54

Jag har suttit under kvällen och försökt få ordning på ett antal filer, säkerställa dem eftersom jag måste in och joxa i datorns heliga. Det tar tid att göra det. Och när jag sitter medd detta, smäller det plötsligt till runt mig samtidigt. Jag flög upp och undrade vad som hände, intas jorden av ufon? Är det Busch som pruttar? Är mina öron felvända? När jag kom ut på balkongen visade det sig att mina frågor var helt galna, det ösregnade. Ett kraftigt regn drog över och det lät som bara den. Alltså ett tungt regn, motsatsen till det ofta lätta regnet.


Godnatt  & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 2 september 2007 18:43

När solen äntligen tittade fram blev det fart på annat än fingarna på tangentbordet. På med kläderna och ner till cykel och trampa på för molnen samlade sig igen. Jag valde den korta vägen vilket innebär att jag måste cykla över en bro, en smal sådan. Full fart och fem meter från bron kommer en katt gåendes i sakta mak framåt. Då den ser en hiskelig typ på ett järnmonster försvinner troligen några liv, pälsen ställer sig rakt upp och tassarna får fart. Vi missar varann.


Jag fortsätter trots intermezzot i samma fart och ner till affären, där kom jag på att jag ska stanna cykeln innan jag är av densamma. Nu inträffade det att jag var av fortfarande med bromsen åtdragen för båda hjulen, vilket fick till följd att bakhjulet plötsligt befann sig mycket högre än normalt ovanför marken. En stegrande cykel alltså.


In och ut ur affären och full fart mot bostaden. Ut från parkeringen, kurvan i snygg sväng i bra fart sedan nedförsbacke till sista korsningen, som dessutom är skymd åt ena hållet, delvis skymd åt andra hållet. Jag hade ingen lust att dra ner farten, inte ens när jag såg en bil komma från höger. Jag räknade blixtsnabbt ut vilken fart som behövdes för att undvika sidan på bilen, sedan trampade jag på. Då såg jag bilen från vänster, den totalt skymda sikten. Krock var oundviklig i den farten. Bara att klämma åt bromsarna, men bara så mycket att bilen hann passera. Föraren såg lite svettig ut, undrar om det berodde på det fuktiga utomhus?

Av Zkrivaren - 2 september 2007 14:40

Det är helt fantastiskt, efter timmar av moln, tidvis regnande, så har solen kommit tillbaka och även jag kanske vågar mig ut och ta mig med cykelns hjälp framåt. Datorn får vila en stund. Den har fått slita med dagens uppdateringar från gamla bloggen.

Av Zkrivaren - 2 september 2007 13:34

Idag är det verkligen vad man brukar säga, hundäder. Mullet och regnet ligger i molnen redo att träffa oss männsikor. Samtidigt blåser det 10-15 m/s. Det känns som december idag fast än almanackan säger någotannat.


Jag sitter och lagar provisoriskt en digitalkamera vars batterlilucka fallit offer mot hårdhänta smällar i backen. Luckan är på plats och lagad, men låsmekanismen är borta, så det får blir en tejpbit som håller paketet på plats. För kameran fungerar utan problem, möjligen lite långsam. 

Av Zkrivaren - 2 september 2007 10:24

Efter att ha gått och lagt mig i en varm säng, vaknade jag i frysfacket. värmen på elementet var avslaget och råheten till kyla brer ut sig inomhus.
Men jag borde väl vara härdad efter det att vi knappt haft en sommar värd namnet.
Hösten är här och nederbörden fortsätter utan nåd även den första söndagen i september 2007.

Justus och Justina har namnsdag denna blöta dag och kan sitta inomhus och äta bakelse. Grattis!

Vi andra får hitta på annat, skriva blogg t.e.x

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards