Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 23:05

Efter en dag som varit något av en otursdag, skall jag frysa ner mig i frysboxen och sova lite, om det går. För så kallt är det här inne i lägenheten, kanske grannen inte har lärt sig att stänga fönstret, som brukar stå på vid gavel. Åtminstone är det risk för frosthalka på golvet.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 21:49

Så har Inga från Sverige gjort entré och gör PR på sitt sätt för landet, åtminstone ser hon svensk ut.

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 21:20

Jag skulle planera om två växter lite akut. Så igår köpte jag jord . Idag klippte jag upp påsen och påbörjade att ösa över jord i kruka. När jag håller på som bäst med krukan viker sig påsen och släpper ut runt 2 liter jord i köket. Morgondagen, som redan är överfull, har ytterligare en uppgift.

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 19:17

Idag släpps Bruce Springsteens senaste låt "Radio nowhere" via bl a Expressen och http://www.brucespringsteen.net/ för gratis nedladdning!

Jag har laddat ner den och visst är det Springsteens härliga musik som dundrar i mina öron. 

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 18:35

Med många kilometer i benen blev det hundens tur att komma ut. Det första vi såg var en vovve på håll. Det blev ett luktande där den hade gått, kan jag skriva utan att ljuga. På vägen hann jag med att fotografera en del, vilket är rätt vanligt när jag är ute med hunden.


Till och med gräsänderna är lugna när vi kommer, vilket får hunden att vilja hälsa på dem, men så nära får den inte komma ännu. På väg tillbaka träffade vi en väninna, till hunden alltså. Bara sju månader. Det blev lite gosande och nosande under tiden sm matte och jag varken nosade eller gosade (tyvärr) utan pratade om hundar. Men vad skönt det var att komma in i värmen sen. Tretton plusgrader känns som nollgradigt. Brrrrr.

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 16:27

Så lagom när jag skall ta hojen till apoteket innan jag vänder hemåt samlar sig molnen till ett utsläpp i miljön rakt över oss bloggare och andra människor, inte minst mig själv.


Jag lägger på ett kol och råkar ta en korsning lite olyckligt (förlåt bilisten) men framåt kom jag. Däremot kom Volvo drullputte som först flåsar mig i avgasröret för att sedan se till att jag inte kan svänga vänster genom att tränga ut mig och själv svänga in före.


Jag smiter in på apoteket för att köpa värktabletter. Lagret har varit slut i en månad.


När jag kommer ut har miljöutsläppet påbörjats och jag skyndar ut från parkeringen. Men tröttheten sitter i benen och bromsen ligger på så mjölksyran styr färden i det tilltagande regnet. När jag ska passera sista korsningen har jag god fart. Då kommer puckot som inte släppte fram mig vid apotekets parkering. Jag bromsade väldigt sent och kontrollerat. Kisen fick skrämselhicka och sa något på utrikiska som jag inte uppfattade, vilket jag inte är ett dugg ledsen över.


Nu sitter jag här och väntar uppehåll för att gå ut med hunden. 

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 12:15

Idag såg vi, hunden och jag, fram mot en lång promenad i strålande sol. Efter 50 meter packade solen väskan och försvann. Det blev betydligt svalare och promenaden blev en pina. Efter halva vägen strejkade hunden, det blåste kallt. Det blev ändå en 3/4 dels promenad och fler blir det ju. När vi kom in fick hon mat som försvann ner snabbt. Även jag själv har fått lite till magen och sitter och låter det sjunka ner nu.

Av Zkrivaren - 30 augusti 2007 10:32

Solen lyser med sin kyliga närvaro och temperaturn skryter jag inte om idag. Albert är grabben för dagen, och Albertina, den kvinnliga formen av samma namn, är de som har namnsdag idag. Grattis till er!


God förmiddag besökare!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards