Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 23:54

Med trötta ögon ser jag att det snart är midnatt igen. Det känns också, 6 plusgrader ute och sjunkande inne temperatur.


Dagen har varit innehållsrik, från stelfrusen kropp till cykelreparation, från leenden till hundturer. Till detta arbete mat och fritid. Och så undrar jag vart tiden tar vägen? Men så är det att vara singel mot sin vilja, åtminstone för mig.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 18:34

Med förfrusna tår och hud som stod rakt ut, och då var det inte kompisen även kallad familjelyckan som stod rakt ut (även om det händer). Det var så förbenat kallt inne och ute.


Det blev inte bättre av att jag hade herr Ågren (ångest) på besök. Jag undrar när frun kommer istället. Om herr Ågren är gift vill säga. Jag skyndade ut med hunden som hade sina behov att leverera i gräset som husse fick ta upp. Efter den långa promenaden vandra en glad hund hemåt tillsammans med en stel husse.


Efter lunch var det dags att handla lite snabbt och jag gick ner för att göra detta, samtidigt som jag skulle kolla uppgifter om cykelslangen jag köpte igår till cykeln. Stämde det jag hade elelr..? Inne på ICA fick jag tag i det jag skulle ha och uppgifterna om slangen visade sig inte stämma. Min inköpta slang passade däremot reservcykeln, som å andra sidan behöver totalrenoveras. Tillbaka och jobba undan och ut igen för fotografering, tillbaka in igen och ner till cykeln som jag nu drog ut ur cykelhuset, då fick jag se att jag hade läst fel på däcket. Slangen jag hade passade till 99 procent, den sista var överkomlig. Från att börja ta loss muttern till att skruva fast tog det trettio minuter sedan var det klart.


Då fick jag ta ut hunden igen som var lite risig i magen. På väg in träffade vi den underbara grannen som med ett strålande leende sa hej. Så frågan är hur länge hon är singel? Jag vet hur länge jag blir, resten av livet.

När jag arbetade med cykeln passerade hemtjänsten, en av de charmiga tjejerna passerade med ett leende och hej. Har de aldrig sätt mig arbeta? Då skulle de vara med i nöjena!


Jag belönade mig sedan med att gå ut med hunden på en ordinarie tur och sedan ta cykeln på provtur till centrum och Coop. Första klassens service i kassan och sedan tillbaka. Nu ägnas kvällen åt arbete och foto innan jag lägger mig och sover i kylskåpet, för det ska bli ännu kallare inatt. 

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 14:25

Jag stod och fotograferade hunden i morse när en tjej på cykel kom farandes i god fart. Hon blev nyfiken på vad jag gjorde, kanske hon ville bli fotad? Det höllt på att sluta med en rejäl vurpa vid sidan av vägen eftersom hon koncentrerade sig på mig, istället för färdvägen framåt.


Jag har inte något emot om någon vill bli fotograferad, men under sådana farliga omständigheter avstår jag helst att plåta. 

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 14:09

Man skall inte ha bråttom sägs det, men idag skulle jag ha haft det. Jag kom med hunden på väg hem med den. Då måste vi passera en trång gång och tvär skymd vänsterkurva. Ur just denna kurva kom en granne, hon är snygg och charmig, och vi är nära att krocka. Fasiken att en singel som jag skulle dra fötterna efter mig. :-(

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 11:15

Efter att ha varit ute med hunden är jag åter inomhus i lite värme och utan blåst. 10 futtiga grader och kall kraftig vind ger bra kyleffekt. Nu trivs hunden med sin tjocka päls. Jag önskar jag hade en likadan nu, men inte under sommaren, då lider jag med hunden. Trots det är jag en sommarmänniska ända ut i det yttersta.


Trots det bistra vädret år livet vidare och på skolgården stod det 50-60 cyklar parkerade, så det finns de som inte räds vädrets bistra klimat. Några andra som inte gör det är de som fick sin begravning idag. Kyrkklockorna har gått varma idag, en sorgens dag för alltför många människor.


Jag hooppas att just du skall få en fin dag idag!

Av Zkrivaren - 28 augusti 2007 09:11

Vintern tränger redan på, eller vad sägs om de uppgifter jag har fått, 5 grader varmt kl 05:30 i södra Sverige? Ska det bli en lååång kall vinter? Mörker och elände?

Gurli och Leila, är två damer vars namn ger dem rätt att fira nmnsdag idag. Grattis!

God förmiddag besökare!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards