Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 23:03

Nu ska lördagen bli söndag under tiden jag sover.


Godnat & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 22:12

Det är så man blir skrockfull, när jag håller på att laga reservcykeln och pumpar i luft ger ventilgummit upp. Bara att sätta dit nytt och börja om. :-(

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 18:20

En granne här i bostadsområdet har en hund som nu dresseras. Och när matte höllt på som bäst, blev hunden lite "olydig". Den ville leka. Matte styrde dock upp det hela och hunden började lyda igen. Men säg det som varar plötsligt sätter sig hunden och lägger en hög och en inte alltför glad matte tar fram den för oss hundägare kända svarta påsen och plockar upp högen. Slut på dressyren flör idag. Hunden visste vad den gjorde.

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 17:57

Det blev en rolig stund på hundturen. Parkväg och raksträcka. Plötsligt kommer en spets med matte (olala) och sedan en annan jycke med husse. Och jag med min rakt emot båda.


Resultatet blev en lyckad split, som man säger i flyget. Ena hunden åt höger den andra åt vänster med två fåniga ägare/ägarinna. Min jycke var besviken.

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 17:38

Som det inte vore nog med cykelhverierna så kom solen också. Varmt och blåsigt, motorkarneval och musikfestival, dit jag inte når utan cykel.

Får sitte hemma och trösta nmig med utsikten över gatan :-( 

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 15:37

Nu börjar veterankärrorna komma in. Jag hann med att i farten på hundrundan bl a foto en gammal hederlig PV, som nyss rullat ut från fabriken? Nu skall det snabbt käkas sedan plåtas.


Så var det planerat, men allt gick inte enligt planerna.


Nu har jag världens otur, att när jag ska iväg och plåta de fina kärrorna, måste jag pumpa däcken i cykeln. Jag hinner påbörja framhjulet, så säger det pang. Ventilen flyger till väders och luften gick ur, både däck och mig.
Jag sätter igång med reparation av reservcykeln, och börjar pumpa. Då går pumpen sönder också

Så det blev en väldigt långsam färd till centrum, några bilder och sedan in och köpa en ny pump och fortsätta cykelarbetena.

Av Zkrivaren - 25 augusti 2007 09:59

Lördag har det blivit och Louise och Lovisa har namnsdag idag. Grattis!
Mulen morgon ger klar dag, sägs det. Jag hoppas det stämmer.

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards