Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 22:52

Nu åskar det och regnar så jag avslutar bloggen som vanligt med ett godnatt & sov gott besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 18:32

Nu börjar det märkas hur klantig polisens tillståndsenhet är. På lördagen musikfestival och på söndagen motorshow, på samma plats. De första bilarna rullade in idag. Jag fick iväg ett höftskott, men det blir fler och bättre bilder för den som är intresserad, för det är du väl?

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 18:02

Igår blev det dramatik i hundpromenaden. När jag står och pratar med en annan hunds huse kommer en 13-årig tjej med en hund. För att slippa träffa oss går hon över en bro, då sliter sig hunden och hon skriker förtvivlat efter den. Min jycke uppfrattar situationen och springer fram och stoppar hunden tills matte kommer fram och allt ordnar upp sig.

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 16:25

 Jag var tvungen att cykla ner till ICA och köpa ett lysrör till växter. Väl i affären efter en tur i regnet greppa de jag de avlånga röret och drog mig mot pantautomaterna för att bli av med lite tomma läskflaskor. Naturligtvis stod en snygg ung dam tillika personal där och jag fick inte så brått, det fick hon! Till det trånga automatutrymmet och då slog det bakut i skallen på mig. :-(

Då kom jag på att jag inte hade mat hemma och  slog till på en fläskkarré och satte fart mot... Aj f.. här fanns det smarrigt, strömming i storpack, bara att slå till och ner till brödet. Perfekt mot automaterna och servicen? Hon kom ut när jag besviket konstaterade att "mitt" bröd var slut. Fin och genant som man är fick hon och kollegan jobba i fred. In och panta flaskorna. Kommer ut och möter den sköna med kollega, som hälsar och jag glor fånigt. Dagens samtalsämne hörde jag början på, men det återger jag inte här. Matchen fortsätter tjejer, för jag kommer tillbaka :-)

P.S När kommer Euroshoppers tandkräm in igen?

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 11:07

Lunchen närmar sig och tydligen ett oväder. Det har mullrat lite och det är tunga moln på vår himmel. Hundrastningen är dock gjord på arbetstid och det får man vara glad för. Så mycket lunch bli det väl inte. Lika bra att försöka göra rätt för sig ifall åskan sätter igång. Då vet man hur det kan bli med allt.

Är det någon som har tänkt på uttrycken lätta och tunga moln? Dagens tunga, hur mycket väger de? Kan man byta till lätta stackmoln på ett par hekto?

Av Zkrivaren - 21 augusti 2007 09:14

Veckans andra dag bjuder inte på det bästa vädret, men vi får klara oss ändå. Och vi gratulerar Jon och Jonna, som har namnsdag idag. GRattis!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards