Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Zkrivaren - 14 augusti 2007 23:34

Fick göra ett snabbt ryck till affären, hundmaten igen. Full fart ända fram...ooops vilken ärta! Hennes måst... Jag kastar ett öga framåt och ser att några meter framför mig har jag ett cykelställ i en betongkloss. Jag lyckas svänga undan annars har jag lyft från cykeln och hamnat i en kundvagn. :-)

Nu är det dax att dra sig tillbax, godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 14 augusti 2007 19:33

Den trötte affärsmannen kom tillbaka oväntat tidigt från en tjänsteresa och blev uppbragt över att hitta sin hustru till sängs med deras närmaste granne.
-Eftersom du sover med min hustru, vrålade mannen, så skall jag genast gå hem till dig och sova med din hustru!
-Gör det, sade grannen, vilan kommer att göra dig gott!

:-)

Den lokale hallicken på en söderhavsö grabbade tag i en turist som klev av landgången.
-Jag har en fin flicka för dig. Tolv år gammal och jungfru. När turisten avvisade förslaget försökte hallicken igen:
-Då har jag en härlig pojke för dig, också tolv år och oskuld.
-Sluta, skrek turisten, jag vill inte ha någon tolvårig oskuld, varken flicka eller pojke. Det enda jag vill är att få tag på den svenske konsuln.
-Hmmm, muttrade hallicken, det blir betydligt svårare och dyrare, men jag skall försöka ordna det.

:-)

Det var en kvinna som steg på bussen med sitt barn på armen.
Busschauffören:
- Det var den fulaste ungen jag någonsin sett!
Kvinnan blir arg men går ändå och sätter sig längst bak i bussen. Mannen som sitter bredvid henne frågar varför hon är så arg.
- Busschauffören förolämpade mig.
- Gå fram till han och säg att du tänker anmäla honom , under tiden kan jag hålla apan.

:-)

Tonåringens pappa fick besök av hennes pojkvän.
-Jag vet att det bara är en formalitet, sade killen, men jag kommer för att be om tillstånd att få gifta mig med er dotter.
-Och vad har fått dig att tro att det bara skulle vara en formalitet? undrade pappan.
-Hennes gynekolog!

Undrar hur pappan reagerade. Personligen har jag inte den erfarenheten...vad jag vet?! Bäst att stänga avdelningen för idag...om jag inte hittar något mer förstås.

Av Zkrivaren - 14 augusti 2007 16:33

Många vill handla ekologiskt - få gör det! Detta läser och hör jag om mycket. Hur gör du, blir det ekologiskt odlat som du köper?

Själv är jag kluven på så sätt att där jag har tillgång till ekologiskt, kan jag köpa det om det är till hyfsat rimliga priser. I Stockholm köpte jag såväl potatis och grönsaker av olika slag som ägg och kött direkt av bonden. Jag fick till och med en guidad tur ibland djuren. I affären blir det inte så mycket ekologiskt, mest beroende på priset, men även på utbudet.

Av Zkrivaren - 14 augusti 2007 09:32

Har du vaknat ännu? Det kan vara lite svårt efter en mysig kväll i soffan, som följs av en intim stund i sängen, där jag inte får vara med, innan det är dags att sova. Någon timme senare ringer väckarklockan och det blir vissa problem att få bort smågruset i ögonen. Men det ordnar en iskall dusch. Du blir överaktiv och springer till jobbet, buss o bil är slöseri! På plats på arbetet spanar du in alla med namnet Uno, han har nämligen namnsdag idag. Grattis Uno! Men passa dig för alla överaktiva människor på morgonen, de lär inte vara så aktiva på eftermiddagen. :-)

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards