Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 23:25

Snart har halva helgen försvunnit för att aldrig återkomma igen. Om bara drygt 24 timmar är det måndag igen, men innan dess får alla som är lediga göra det bästa av det. Jag för min del tar mig till sängen och drar täcket över huvudet om det inte vore så hett inne.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 19:24

Det är inte lätt att vara fotograf och reparatör, men vem har sagt att jag vill ha det lätt? Jag fick vetskap om en lampa på parkeringslängan med garage slocknat och gick ner nu på kvällen för att byta ut densamma. Det är enkla tryck-vrid-moment så är man inne...normalt. Nu var det inte normalt och det hela började på min väg mot längan. Plötsligt såg jag något i motljus ligga på vägen. Jag tog högerhanden mot låret och var beredd att dra fram kameran, då det blev livat. Snabbt som bara en hare kan röra sig försvann den rackaren för mig igen. Men jag var öbvertygad att plåta min hackspett en gång i tiden och efter några månader var den fast. Samma öde väntar haren.

Framme vid lampan tryckte och vred jag, men den rackaren sat stenhårt fast, så det blir morgondagens göra med verktyg. Tog en runda och nog fasiken där var en lampa till ur funktion, men sådan hade jag inte med mig eftersom det finns fyra olika typer av utomhuslampor i området. Så vem sa att man är sysslolös på söndag?

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 19:22

Jaghar under en längre tid gjort mina räder i ICA och COOP och testat personalen i service, lagerhållning m.m. 


I min (o)vetenskapliga koll av ICA och COOP den här veckan, har det varit "dött lopp" mellan affärerna. Bra med varor och servicen från personalen får absolut högsta betyg MVG (5/A)!

Det enda som grämer mig är att när jag var intne hos ICA stod favven och lastade bröd. Jag hade så brått att jag glömde och fråga om att få ta ett foto på henne. Förmodligen har hon smajlat som bara hon kan, sedan har jag haft en Mölletorpslimpa för 20:90 på längden i munnen, följt av muffins för 14:90. Och det hade jag inte tänkt att köpa...  



Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 19:21

Svampplockarna har goda tider nu, men i mitt område blir det speciell smak på svampen. Jycken besprutar dem med urin.

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 12:51

Ungdomar flögs in för att arbeta 16 timmar i sträck med kronprinsessan Victorias 30-årsdag - utan redovisad lön.
- Svartjobb är ju allvarliga saker och att det är så backar jag inte en millimeter ifrån, säger Sif-klubbens ordförande Tommy Eklund.

Misstankarna om att tv anlitat svart arbetskraft under Victoriadagen har nu bekräftats.
– Ja, tyvärr är det så, och vi ser självfallet mycket allvarligt på detta och kommer därför att driva frågan till sin spets, säger Sif-basen Tommy Eklund.
– Det innebär att jag tar upp det här med företagsledningen och Eva Hamilton (vd för SVT).

Misstankarna om att tv anlitat svart arbetskraft under Victoriadagen har nu bekräftats.
– Ja, tyvärr är det så, och vi ser självfallet mycket allvarligt på detta och kommer därför att driva frågan till sin spets, säger Sif-basen Tommy Eklund.
– Det innebär att jag tar upp det här med företagsledningen och Eva Hamilton (vd för SVT).

Emma Kronqvist, programchef på SVT Syd, ansvarade för ”Grattis Victoria”-sändningen samt inspelningen av ”Stjärnorna på slottet”:
– Jag utgår självfallet från att SVT inte utnyttjar svart arbetskraft.

Källa: Expressen

Av Zkrivaren - 11 augusti 2007 10:19

Det har blivit lördag, en ny hård och livshotande prövning för mig och hunden väntar, så kom inte och säg något positivt om helger!
Namnsdag har Susanna idag. Grattis!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards