Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 23:04

Onsdagen är slut och torsdagen tar vid, men innan dess vill jag varna alla för baktändning. Om någon undrar vad det är, titta på videoklippet.

Nu är det dax att dra sig tillbax.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 19:03

Jag var bara tvungen att ta vägen förbi konsum, måste handla dricka och de är billigast. I mitt inte alls glada, men väl tänkande tillstånd märkte jag inte att jag plötsligt cyklade i vägens mitt och det i trafik! Tyvärr var trafikanterna för snälla. Sista kilometern innebär att jag ska svänga först 90 grader höger sedan en meter efter 90 grader vänster vid en byggplats. Med hyfsad fart går jag in i första kurvan och in i den adnra i vars utgång jag plötsligt har en 24 meters långtradarnos en meter från ansiktet. Jag slängde omdevetet reflexmässigt om styret för att passera vid sidan om, men där stod föraren klar med ett rep i höjd med min hals. Varför jag inte fortsatte framåt får jag skylla på nervösa ryckningar i kroppen.

Jag kom hem välbehållen, tyvärr!

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 19:02

-Jag undrar vem på firman som vann en miljon på Lotto!
-Det var nog Svensson på lagret.
-Varför tror du det?
-Jo, idag gick han upp och snöt sig i chefens gardin.


:-)

Föredragshållaren talar om gifter och annat olämpligt i födan. Han frågar åhörarna:
- Känner någon av er till något som vi äter som kan förorsaka oss åratal av lidande?
En röst i mängden:
- Bröllopstårta...

:-)

- Vad du ser förstörd ut!
- Jo, jag halkade på en hundlort.
- Och slog dig så hemskt?
- Nej, då halkningen klarade jag. Men efter mig kom en kille och stod på öronen i samma lort. Så då sa jag:
- Det där gjorde jag nyss. Det skulle jag inte ha gjort, för jag åkte på en rejäl omgång..

:-)

Malmö FF Det berättas att ordföranden i Malmö FF en sommar för ganska länge sen bilade i Småland tillsammans med hustrun. Han och hans fru fick syn på en affisch om en fotbollsmatch i lägre gärdsgårdsserien. Erik, som han hette parkerade bilen, tog med sig frugan, knallade fram till biljettluckan och lade upp en hundralapp.
- Jag tar två, sa han. Den lilla klubbens kassör sken upp vid åsynen av Malmös ordförande och den stora sedeln.
- Tackar, tackar, sa han, ska det vara anfalls- eller försvarsspelare?

:-)

Ridån hade gått ner och två statister snackade i logen efteråt.
-Primadonnan var rosenrasande när hon lämnade scenen, sa en statist.
-Inte så konstigt. Hon fick ju bara nio blomsterbuketter.
-Nio blomsterbuketter! Det är ju fantastiskt.
-Jo, men hon hade betalt för tio.

:-)

- Skulle du ha gift dig med mig även om jag inte fått ärva en förmögenhet efter pappa?
- Älskling, jag skulle ha gift mig med dig oavsett vem du fick ärva en förmögenhet efter.


Då vet jag varför jag fortfarande är ensam mot min vilja.

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 18:57

Det är tisdag och ytterligare en vädermäsigt fin dag i större delen av landet med en skinande sol som värmer upp oss människor. Dennis och Denise heter namndsdagsbarnen idag.

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 12:08

Det dåliga vädret kan skapa stora problem för hushållen.
Nästan vartannat hem har någon gång drabbats av skador efter åskväder, visar en konsumentundersökning gjord av Cint.
Varje år orsakar åsknedslag stora kostnader i Malmö och Lund när dyrbar hemelektronik slås ut, skriver Expressen idag.

Och visst stämmer det. Även om du bor i ett hus mitt inne i stan så kan åsknedslag i närheten ge överspänningar i el- och telenätet som förstör allt från datorer till platt-tv.

Det finns ett billigt sätt att skydda sig om någon är hemma i bostaden och det är att dra ur strömkablarna till den dyrbara elektroniska utrustningen (data m tillbehör, TV etc) samt TV:ns antennssladd och modemets el- och ev. telekabel.

Ett annat bra sätt är att köpa skyddsutrustning i handeln.

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 10:25

http://www.myvideo.de/watch/215333
Har du hund, tänk dig för en gång extra. :-)

http://www.myvideo.de/watch/212436
Även fåglar kan jäklas. :-)

http://www.myvideo.de/watch/495838
Jaha killar, ta lärdom! :-)

http://www.myvideo.de/watch/42563
Det är inte lätt inom media. :-)

http://www.myvideo.de/watch/36016
Här är svaret på varför jag inte tränar längre. :-)


På gatan.
- Hej, det var länge sedan! Hur mår du?
- Ganska bra numer.
- Vad menar du?
- Jo, ett tag trodde jag att jag var en cockerspaniel, så jag gick till en psykiater.
- Och blev du frisk?
- Javisst, känn själv hur kall min nos är!
:-)
Två vägarbetare grävde ett dike och tio meter bakom kom en tredje och lade igen. En åskådare undrade stillsamt varför de gjorde så, och fick svaret:
- Vi skulle lägga rör, men rörmokaren blev sjuk!
:-)
 Prästen gick på vattnet ute på sjön.
Klockaren kom ner och tänkte kan han, kan jag. Och klockaren gick ut och blev våt.
Då sade prästen:
- Det räcker inte med att tro, man måste också veta var stenarna ligger.
:-)
Chefen för dekoratörerna i varuhuset läxar upp den nya lärlingen:
- Inte för att jag har något emot snabbt arbete, men den sista skyltdockan du klädde av var fröken Svensson.
 

Hade jag gjort det hade jag inte skrivit dessa rader
 

Av Zkrivaren - 8 augusti 2007 08:05

Torsdagen den 9 augusti och vädret nämner jag inte för södra Sverige, vinnarna finns i norr.
Namnsdagsbarnet heter Roland, så grattis Rolle på din namnsdag!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards