Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 23:00

Humöret mitt är ånyo på väg neråt, åt rätt håll med andra ord.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 18:59

En åttaårig flicka räddades från att drunkna vid Björkvikens badplats vid Finjasjön utanför Hässleholm igår. En läkare som fanns på platsen ingrep med hjärt- och lungräddning.

Flickan var försvunnen och hittades efter en stund på botten av sjön, till synes livlös.

Läkarens insats räddade henne, enligt Ingela Hessbo, inre befäl vid Kristianstadspolisen, raporterar SR Kristianstad.

Flickan fördes till sjukhus varifrån hon uppges må bra efter omständigheterna.

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 15:58

Idag var det ny hundkonferens där hundarna skötte snacket och människorna bara stod och var mestadels tysta. Skönt ibland, men tvättiden försvann...igen. Skitsamma.

På en annan hundtur blev det nästan en olycka. Precis när jag ska vika av in på gården från gatan, dyker en praktfull fullvuxen hare upp ett par meter framför mina fötter. Jag som redan var i ett steg åt höger hamnade i någon konstig ställning som påminde om något konstföremål från svunnen tid. Har glodde tillbaka och stack in i gräsets höga del och jag satte ner foten och kollissionen var ett faktum. För snett bakifrån kom hunden farande. Pang och jag gick rakt in i 33 kg hund, som inte brydde sig om mig. Hon hade sett en ny möjlig kompis. Haren å sin sida tog det säkra före det osäkra och förblev osynlig.

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 13:02

De fria bankomatkorten håller på att försvinna. Bankerna jobbar nu stenhårt för att minska hanteringen med kontanter.

Bankomatkorten är snart ett minne blott - kort som inte är kopplade till kredit.
Bankerna har haft detta som en service för dem som inte vill ha kreditkort – ett sätt att låta kunden snabbt få tillgång till sina pengar utan att behöva betala något extra.
Nu slopas korten gradvis. Inga banker ger längre ut några nya.
På Konsumenternas bank- och finansbyrå får man många samtal om detta.
– Folk reagerar på att de nu måste betala en årsavgift för att få tillgång till sina pengar, säger Susanne Johansson på byrån.

Enligt bankerna är bakgrunden till problemet ett EU-direktiv. Inom några år måste alla bankkort vara standardiserade mellan medlemsländerna.

Källa: Barometern

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 10:58

Det var en gång en liten sköldpadda som klättrade uppför ett träd djupt inne i skogen. Efter flera timmars ansträngande klättring nådde den lilla sköldpaddan till slut toppen av trädet. Han kastade sig ut, flaxade med frambenen för att slutligen kraschlanda på marken. När han hade återhämtat sig något sånär, kämpade han sig upp i trädet igen. Efter flera timmar nådde han toppen, hoppade ut, flaxade med fram- benen och kraschlandade. Men den lilla sköldpaddan gav inte upp. Han försökte och försökte, men kraschade hela tiden. Ett par fåglar satt på en gren och tittade på den lilles misslyckanden. Till slut vände sig honfågeln till sin hanne:
- Älskling, jag tror det börjar bli dags att vi talar om för honom att han är adopterad.

:-)

Hos bagaren.
- Goddag, jag skulle vilja ha fyra stora skivor bröd.
- Tackar. Ljust eller mörkt bröd?
- Spelar ingen roll. Bröden ska vara till en skola för blinda.

:-)

En man från storstaden kom in i en bar i Texas och satte sig ner. Mannen bakom disken frågade vad han ville han och han svarade:
- Jag tar en whiskey.
- Ska du ha en vanlig whiskey, eller ska du ha en Texas-whiskey? (Och som nog alla vet är allt jättestort i Texas)
- Ah jag tar en Texas-whiskey. Bartendern tog upp ett 1 liters glas och fyllde de. Mannen drack upp det. Då frågade han bartendern:
- Kan jag få en cigarr?
- Visst, ska du ha en vanlig cigarr eller en Texas-cigarr?
- Ah jag tar en Texas-cigarr. Så bartender tog upp en 1/2 meter lång cigarr och gav den till mannen som tände den och rökte. Efter en timme så frågade han bartendern:
- Var ligger toaletten?
- Andra dörren till höger. Mannen stapplade iväg och full som han var efter whiskeyn så tog han dörren till vänster istället och trillade ner i en pool och han skrek:
- Hjälp spola inte, spola inte!

Efter den simturen stänger jag dörren till humoravdelningen.

Av Zkrivaren - 7 augusti 2007 08:01

...och då sa han: Idag är det en kunglig namnsdag och en dödlig namnsdag. Namnen är Silvia och Sylvia, och vi gratulerar dem. God förmiddag!

Sedan lämnade han området, men moln och nederbörden är kvar.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards