Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 23:11

Klockan har passerat 23:00, inte så farligt, men idag tänker jag avrunda bloggeriet lite tidigare än normalt. Dagen som inneburit svåra och jobbiga saker, som jag inte klarar av ensam. Det finns fortfarande delar kvar om någon MOT förmodan skulle vilja ta i det. Nu skrev jag kanske för mycket..? Någon har ju åtminstone rört vid det för några dagar sedan. Nåja, först till kvarn... så väljer jag:-)
Var rädda om er därute!

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 21:19

Nu tar Polisen ytterligare ett steg för att förhindra sexuell exploatering av barn. Genom ett samarbete med ett företag som levererar tjänster för sökmotorer på internet hoppas Rikskriminalpolisen, RKP, att webbplatser som innehåller bilder där barn utnyttjas sexuellt ska bli osökbara.
- Det här är ett viktigt led i Polisens brottsförebyggande arbete mot sexuell exploatering av barn, säger Stefan Kronqvist, kriminalkommissarie på RKP.

Polisen arbetar sedan några år tillbaka med ett antal internetoperatörer där syftet är att filtera bort information som rör sexualbrott mot barn. Med hjälp av listor över otillåtna sidor, så kallade spärrlistor, kan operatören gå in och spärra sidorna.

- Genom att bygga in Polisens spärrlista i bildsökmotorn Picsearch, med över 1,7 miljarder bilder, kan vi förhindra sökbarheten av bilder där barn utnyttjas sexuellt. Därmed hoppas vi att mängden nya besökare på sidorna kommer att minska, säger Stefan Kronqvist, uppger polisen.

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 21:05

Ingen av landstingsråden här kommer ens upp till hälften av de bäst betalda, som finns i Stockholm. Det framgår av färsk lönestatistik.

Till exemple tjänar Chris Heister moderat i Stockholm 100 000 kronor i månaden, medan landstingsstyrelsens ordförande i Kalmar län, socialdemokraten Anders Henriksson, har 48 640 kronor i månaden, uppger SR Kalmar.

Det är bra synd att man är överkvalificerad för jobbet. :-)

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 20:08

Idag blev det skogspromenaden med hunden. Jag tänkte se om jag kunde hitta något smarrigt ätbart i skogen. Det jag hittade ser du på bilden, föga ätbart och tomma. Sekunderna efteråt blev jag överfallen bakifrån av Mig-29:or, och det var en jädrans massa. Snart var jag stucken lite här och var. Då menar jag överkroppens öppna delar som händer och ansikte.

Jag fortsatte ytterligare någon minut, men fick inse att den här fighten knde jag inte vinna, utan hunden och jag bestämde oss för att försvinna. Ut på den vanliga leden som leder mot bebyggda trakter och mot bostaden.

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 19:15

Måsar som skriker tidigt på morgonen gör att Garry Brorman i Borås får sin nattsömn förstörd.

Nu vill han att kommunen ska skjuta fiskmåsar i centrala Borås.har han fått nog och i ett brev till kommunen undrar han hur kommunen kan acceptera så många måsar i centrala Borås.

Måsarna borde skjutas, tycker Garry Brorman:

Hade Broman bott i mitt område har det varit, och är, kråkor de som skall skjutas av. De ger sig på såväl människor som djur (hund o katt).

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 18:10

-Jag skulle vilja köpa osynligt bläck sa norrmanen.
-Ja det går bra, vilken färg?

:-)

En norsk pilot blev tillfrågad under en flygning vilken hans höjd och position var.
-Jag är 173 cm lång och min position är höger framsäte i cockpit.

:-)

15 tecken på att din katt börjar bli gammal

15. Allt han vill göra är att titta på "Kattuellt".

14. Försöker lösa in sin 8:e livförsäkring för ett kilo kattmynta.

13. Förra året: Gick på rövarstråt bärandes "en fulladdad pistol". Detta året: Gick på rövarstråt bärandes en 9-livs-tonfiskgryta.

12. Klagar oavbrutet angående den "korrumperade moralen hos kattungar nu för tiden".

11. Byter sin Whiskas mot katrinplommon.

10. "Kallar du detta kattmynta? Ja djävlar, jag kommer ihåg på 80-talet, då fick jag tag i lite Mjauie Wowie som kunde få dig att tappa klorna..."

9. Istället för att riva sönder dina gardiner så hyr hon underleverantörer för att fixa jobbet.

8. Skriver "avliva mig" i sandlådan med urin.

7. När du spänner fast en bit smörat rostbröd på hennes rygg och släpper henne så landar hon på höften.

6. Har slutat med att lämna döda möss på dörrmattan men börjar lämna bingokort istället.

5. Spenderar hela dagen på trappan, skrikandes åt ekorrarna att "försvinn från gården, annars djävlar..."

4. Glömmer tidvis bort att ignorera dig.

3. Går från 22 timmar av småleende, kattungeaktig sömn per dag till 21 timmar av rastlös, störd sömn per dag.

2. Måste dricka en hel flaska med Regaine för att kunna hosta upp en hårboll.

och det mest tydliga tecknet på att din katt håller på att bli gammal...

1. Medan hans yngre vänner är ute och jagar möss så kräver han en moralisk seger över den svårfångade dammråttan.

:-)

Tacka vet jag hund. Och så några videos.

http://www.myvideo.de/watch/53075
Jag måste sluta med fiberrik kost. :-)

http://www.myvideo.de/watch/76509
Ursäkta damen, men kan jag få låna er mobil, jag fick ett brådskande fax. :-)
 

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 18:06

Länstrafiken satsar på kameror, alkolås och mindre kontanter på bussarna. Nu ska ingen behöva vara rädd för att åka buss, rapporterar SR Jönköping idag, men om gärningsmannen inte bryr sig om kameran, hur säkert är det då för övriga trafikanter? Men tanken är god och visar på att bussbolaget bryr sig om trafikanterna.

Av Zkrivaren - 2 augusti 2007 18:04

Hör du någon säga att hela juli har regnat bort, så stämmer inte det. Gunilla Berleen har bevisen.
Som ny väderobservatör har hon faktiskt hämtat en tom regnmätare hela tio morgnar. Detta skriver Barometern idag. Men det är fel! Beroende på var man bor och hur man tolkar ordalydelsen, kan hela månaden ha regnat bort, all nederbörd hamnar som bekant inte på en och samma plats. Berleen har mycket att lära ännu.

Källa: Barometern

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards