Alla inlägg den 26 juli 2007

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 23:05

En hyllad och aktad man har dragit sitt sista andetag. I morse tackade han för sig och lämnade denna värld. Lars Forssell blev 79 år. Han var medarbetare på Expressen, skrev dikter och texter till melodifestivalen, något som kom att ge hon plats i Svenska Akademin. Nu är han inte längre i livet och stol nr 4 står tom i hans frånvaro.


Torsdagen övergår i fredag och en helg stundar igen. För många av oss en helg i dåligt väder, i ensamhet, på jobbet, eller någonstans på semester.

Godnatt besökare därute någonstans!
 

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 17:05

Ner till centrum och köpte lite och dricka. Och lång kö till Hjördis i kassan. Men vad gör det när hon sitter där?
Värre var det för killen framför, han skulle ha en cigarettändare och blev anvisad var han kunde hita den, först av Hjördis, sedan av allt fler kunder, men kisen fick inte ögonen på den. No problemas för supervänliga Hjördis, hon hjälpte till.

När så min tur är kommen hälsas man med ett stort glatt leende som gör mig varm och glad. Ett äldre par behövde hjälp att ringa efter taxi. Inga problem för Hjördis, hon ringer och beställer samtidigt som hon betjänar nästa kund.

En bukett rosor till denna jättetrevliga och servicevänliga Hjördis, Coops pärla!

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 16:02

För första gången på ett år såg jag en polisbil. WOW. När jag kom inrullande på cykeln mitt i gångcentrum mot banken, möter jag dem gående! Två garvade polismän med humorn i blicken och kraft i nävarna. På väg hem igen blev mer dramatisk. Jag svängde ut framför en gräsklippare modell halv traktor. Tydligen ville han jäklas för plötsligt hade jag saxarnas käftar i baken.

I med en högre växel och högre, men han var fortfarande nära, i med växel 15, värstingen och pinna på. Och så kommer 90 graders svängen vid vårdcentralen varifrån Putte Knäpphuve kommer med sin nya bil i vänstertrafik! Hoppas han lärde sig något när jag kom. Förhoppningsvis att man minskar risken att få en cyklist i dörren med högertrafik.

Gräsklipparen tog in och jag hade uppförsbacke. På toppen flämtade saxarna bakom mig innan jag höjde farten till det klart överskridande hastigheten inne på skolgården fortfarande med en gräsklippare efter mig, nu med avstånd, och så blev det. Nästa gång jag ser honom klippa kommunens mattor ska jag låta hunden lägga en hög i det iklippta gräset. Varsågod och skölj. :-)

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 14:03

Det skall pågå festivaler i landet, en av dem heter Emmabodafestivalen, och därifrån kommer dagens skvaller mellan en gruipp killar:
- Imorgon är det hårdrock som gäller.
- Jaaa
- Å den är en jädrans massa fina brudar...
- Säger du det!

Tänk vad damerna ställer till det för det motsatta könet.

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 12:00

En ung man gick in i juvelerarbutiken och bad att få se en present åt en ung dam.  
-Är det något särskilt ni är ute efter, undrar expediten?
-Naturligtvis, sade den unge mannen, det är därför jag behöver presenten.

:-)

Vadslagning En kille satt i baren och tog en drink. Det hade inte undgått honom att bartendern var en mycket sexig ung dam. Hon kom över till honom för att prata bort en stund. Plötsligt sa han:
- Du ! Jag ska gå på toaletten ! Jag slår vad om att jag kan hålla ett öga på drinken medan jag är borta. Sedan lade han en hundralapp på bardisken. Hon visste ju att toaletten låg utanför runt hörnet, så hon gick med på vadet. Då tog han ut sitt emaljöga och lade bredvid glaset och gick sen på toaletten.
- Enormt lustigt ! sa hon när han kommit tillbaka.
- Inte nog med det ! sa han. Jag slår vad en hundralapp att jag kan bita mig i mitt eget öra. Det lät otroligt, så hon lade etthundra kronor på bardisken. Då tog han ut sina löständer och tryckte dem över sitt ena öra.
- En grej till ! sa han. Nu har du möjlighet att vinna tillbaka dom två hundringar som du har förlorat. Jag slår vad om att jag kan älska med dig så varsamt att du inte känner någonting. Det lät praktiskt taget omöjligt, tyckte hon, så hon ledde in honom i personalutrymmet bakom baren. Hon drog upp kjolen... Efter en stund skrattade hon till och sa:
- Ha ha ha, jag känner dig ju!
Då svarade han:
- Ja, sånt är livet ! Ibland vinner man, ibland förlorar man.

:-)

De båda bröderna fem och sju år, står och turas om att titta in genom nyckelhålet till föräldrarnas sovrum. Femåringen vänder sig till storebror och säger:
-Det var det värsta. Och mej skickar dom till psykolog för att jag suger på tummen!

:-)

- Har ni åskledare?
- Nej, men vi har blixtlås!

:-)

-Vad sysslar du med?
Jag sitter i flygvapnetss förråd och dammar bomber.
-Är inte det farligt? De kan ju explodera.
-Det skiter jag i, det är inte mina bomber!

Själv föredrar jag dem som sitter på en trevlig dam :-)  Det var allt för denna gång.

Av Zkrivaren - 26 juli 2007 08:57

Var du lite extra trött när du vaknade idag? Kanske det beror på namnsdagsbarnet Jesper, som nästan får oss att gäspa. :-)

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards