Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Zkrivaren - 22 juli 2007 21:39

Klockan är sen söndag, det regnar ute, men det vet väl de flesta av alla som drabbats :-)
Jag önskar det vore lördag imorgon, alltså att dagarna går baklänges, tillbaka till de sköna varma och jäkligt korta sommaren när alla klagade på just värmen, sen kan vi ta ett jättekliv till sommaren 2006 osv. Allt för att bli lite yngre med åren.

Imorgon blir det en heldag i städning. Hunden fäller som bara den och jag har just nu 7 hunhårsmattor liggandes. Tänk dig en hund som är genomsur av regn, kommer in i lägenheten och ruskar på sig rejält. Tussar av päls flyger av och fstnar på väggar, tapeter, dörrar, såegel, kläder, mig osv. Och mitt i allt en tvättstuga.

Godnatt & sov gott besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 22 juli 2007 21:35

Varför är sex tabubelagt idag? På 1960-talet var det öppet och pang på i busken. Idag har det blivit något helt annat. Det talas om sjukdomar och oönskade grviditeter, men använd gummi då! Förr sa man rent ut vad man ville, tjej som kille: - Måste lätta på trycket, vill du hjälpa mig? Och busken nästa. Idag får man inte vara rak fram i nästan något sammanhang. Att använda ordet kröka för att supa, accepteras, men använd ordet göka och det finns de som reagerar. Grövre ord och folk både hoppar till och protesterar. Varför? Brutalt rakt på? I och för sig reagerar de på slanguttrycket "möka" också. :-) (prutta, fisa, släppa väder).

Porrfilm var tabu förr idag sitter såväl killar som tjejer och tittar på porrfilmer, var och en för sig eller tillsammans. Samtidigt har porrindustrin vuxit och kraftigt försämrats. Från en "trevlig avkoppling" i upphetsande syfte, till våld och annan sex som inte borde filmas överhuvudtaget. Förr, på 1970-talet, var filmerna vad som idag kallas mjukporr, men ändå med full fart. Idag börjar filmen i pågående akt och slutar i nästa akt, mitt i är det pågående hela tiden.

Förr kunde tjejer och kvinnor gå ensamma ute sent på kvällen eller mitt i natten utan att vara rädda för att bli utsatta för våldtäkt. Idag är de inte ens säkra i sin egen bostad!
Förr var jag stolt att vara av könet man. Det var ju jag som hade det tjejerna vill ha, mellan mina ben, upp i skogen och hångla innan kläderna sakta smektes av för en fullföljande mäktig uppgift. Idag är jag inte stolt av detta skäl, jag är däremot stolt över att aldrig ha våldtagit någon eller hotat med våld för att få sex!

Vad blir det i framtiden? Kvinnorna är sexobjekt och mannen har rätt att när han känner för det ta första bästa kvinna och om så krävs våldta henne. Hon ska bara acceptera detta?

Samtidigt finns det en annan sida, lögnens sida. Det finns kvinnor som tänjer på sanningen och eller direkt ljuger i syfte att få ut något som tillfredställer dem. Hur omfattande det är, vet jag inte. Allt kommer inte ut i media och allt går inte till rättslig prövning, så mörkertalet kan vara större än vi tror. Men det finns.

Av Zkrivaren - 22 juli 2007 16:38

En kompis till mig har "Gonkan" (Gonorré) något han skaffar sig med jämna mellanrum. Orsaken är att han ser bra ut, använder flitigt lånade pengar, kör bil och har munläder. Dessutom aptit på sex.

- Har du sett Kikki, Bettan eller Lisa (fingerade namn)? kan han komma och fråga. Då vet jag, "Gonkan" är på besök och utdelning av medicin alternativt undersökning är på gång. Och ändå är det så lätt att trä på gummit, men han säger att tjejerna påstår att det är som att käka kola med papper på. I så fall borde han inte söka för Gonorré utan snarare för att operera ihop en söndertuggad penis!

Av Zkrivaren - 22 juli 2007 15:36

Var tionde svensk har inte sex, skriver dagens Expressen.

Tacka för det, jag är ju singel, inte von Anka och mr Universum i en person, men väl sexsugen som alla människor är, hoppas jag.

Enligt samma tidning är det särbos som har mer sex än gifta, så där är nog orsaken för min del.

Någon dam som vill vara särbo med mig?

Av Zkrivaren - 22 juli 2007 08:32

Tänk hur ödet kan sammanfalla ibland som idag. Dagens namnsdagsbarn är Magdalena och Madeleine. Och just det sista namnet är ett av mitt ex:s namn, och så ska ett oväder träffa Blekinge där hon är. Fin namnsdagspresent. Kan jag få vara med på ett hörn som gratulant och avsändare av ovädret? :-)

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards