Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 23:52

Jag var hos det vänliga bankkontoret som alltid bistår mig med pengar när jag så behöver. Enda nackdelen är att det ska finnas täckning på kontot, något jag aldrig har förstått meningen med. I tidningarna läser jag då och då att banken står för förlusten.

Nåja, jag slog in koden och beloppet och svara på frågorna såsom jag alltid gör. Och så den obligatoriska väntestunden då automatiska kontorkamren skall räkna pengarna. Jag tittar åt höger och ramlar nästan omkull. Ögonen hoppar ut ett par meter rakt ner i dekol... Nåja, korta versionen är att där stod en snygg tjej med mycket blottad hud. Plötsligt kände jag en smärta nerifrån, den hade slagit i bankens yttervägg :-(

Själv lyckades jag få ut både kort och pengar från respektive springa, och tänkte på en tredje jag ville deponera i. När jag åter vänder mig om står hon i en posé som får mig att tappa andan och göra precis allt fel, vilka i sig själva räcker till ett inlägg. Efter tio sekunder av detta underverk rör hon graciöst på sig, och jag hade tappat bort cykeln :-)


Fredagen har avslutats för den här gången, nu har lördagen tagit över och helgen har börjat. För min del blir det att krama den utkramade kudden ännu en gång och försöka att sova.

Godnatt och sov gott besökare därute någonstans!
 

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 22:51

På söndageftermiddagen väntas ett nytt omfattande regnområde komma in över södra Sverige. Risken är stor för regnmängder över 50 millimeter i stora delar av Götaland under söndag och måndag.

SMHI tror att södra Götaland får ta värsta smällen, vilket borde bli Skåne och Blekinge, men även Kalmar, Kronoberg, Jönköping och Östergötland skall få en dusch också. Så förtöj båtarna och se till att ha duschschampoo klart. Vänta sedan in ovädret och gå ut och duscha. Du är garanterat med att skapa världens första naturistdusch. :-)

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 16:48

I eftermiddag tog vi skogspromenaden. Lagom framme upptäcker jag att kameran är kvar hemma! Självmord! Hur i alla glödheta svärmödrar till rivjärn, kunde det hända??? Jag får inte glömma kameran!

Nåja, in i skogen och det gick ganska bra därinne till vi var halvvägs, då hör jag:

- Glömt kameran hehehhe

Sitter inte den där jädrans hackspetten och trummar ut budskapet utan att skämmas, den krabaten som lurat mig så länge. Grrr...vänta du bara, Hacke. Hann gå några meter till så såg jag skymten av ett rådjur. Då kom det svavelosande kommentarer och solen gömde sig en kort sekund.

Så vi gick vidare och då kom jag på att det ska nog bli kyrka imorgon, begravning. Inte så kul, men för den döda fågeln kan det vara en erfarenhet, fast prästen lär nog säga några saker som inte hör kyrkan till.   Lik förbenat var fågelungen stendöd.

Men kanske någon precis sett fågeln innan mig och skyndat hem i förhoppning om att den levde, för jag hörde att ambulansen var på väg...

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 12:50

I natt klockan 01.01 släpps den sjunde och sista boken om Harry Porter. Och fantasterna har redan börjat köa.

-De som köat längst har suttit här sedan klockan ett i natt. De ska sitta i tjugofyra timmar, uppger det lokala nyhetsprogrammet ABC

Bara nu klockan ville gå lite fortare, tänker nog många köande lite varstans i vårt avlånga land.

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 08:45

Idag firas det kanske lite varstans hos en del. Alla andra firar dagens namnsdagsbarn Margareta och Greta. Grattis!

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards